Yhteistyö-

kumppanimme

Palloliiton yhteistyökumppanit, jotka kaikki ovat mukana tukemassa ja osana suomalaista jalkapalloperhettä.

Yhteistyökumppanimme

Tutustu Palloliiton pääyhteistyö-, yhteistyö-, varuste- sekä palvelukumppaneihin, jotka kaikki ovat osa suomalaista jalkapalloperhettä ja mukana tukemassa jalkapallon ja futsalin kehitystyötä ja menestystä.

Lisätietoja Palloliiton kumppanuuksista ja yhteystiedot löytyvät sivun alaosasta.

Pääyhteistyökumppanit

Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppanit ovat: Eezy, Elisa, Ilta-Sanomat, K-ryhmä, LähiTapiola, Motonet, Veikkaus ja Volkswagen.

Eezy

Suomen monipuolisin henkilöstöpalveluja tarjoava yritys Eezy Oyj on toiminut Palloliiton pääyhteistyökumppanina vuodesta 2020 alkaen. Eezy tutkii aktiivisesti suomalaista työelämää ja kannustaa suomalaisia liikkumaan ja näkee yhteistyön Suomen harrastetuimman lajin kanssa tärkeänä osana suomalaisten hyvinvoinnin tukemista. Eezyn ja Palloliiton yhteistyössä tutkitaan lisäksi konkreettisesti mahdollisuutta kehittää työllistymisen mahdollistavia malleja jalkapalloympäristössä. Tavoitteena on löytää keinoja, joilla työ ja urheilu olisi helpointa yhdistää.

Palloliiton pääyhteistyökumppani Eezyn logo

Elisa

Elisa on ollut yksi Palloliiton pääyhteistyökumppaneista vuodesta 2020 lähtien. Yhteistyössä korostuu ennen kaikkea yhteisöön kuulumisen merkitys ja tavoitteena on entisestään edistää kotoutumista seuratoiminnan kautta.

Palloliiton pääyhteistyökumppani Elisan logo

Ilta-Sanomat

Ilta-Sanomat on yksi Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppaneista ja Palloliiton mediakumppani. Mm. Veikkausliigan, Subway Kansallisen Liigan, Miesten Ykkösen, Miesten Suomen Cupin sekä miesten ja naisten Futsal-Liigojen ottelut näkyvät suorina lähetyksinä Sanoman Ruutu-palvelussa.

Palloliiton pääyhteistyökumppanin Ilta-Sanomien logo

K-Ryhmä

K-ryhmä on Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppani, sekä maajoukkuetasolla että juniorityössä vuoden 2021 alusta vuoden 2024 loppuun. Jalkapallo ilmentää yhdessä tekemistä, yrittämistä ja kannustamisen voimaa – arvoja, joita myös K haluaa edistää. Yhteistyön kautta K haluaa viedä kannustamisen voiman myös pallokenttien ulkopuolelle ja välittää onnistumisen tunteita koko kansalle.

Palloliiton pääyhteistyökumppani K-ryhmän logo

LähiTapiola

LähiTapiolan ja Palloliiton yhteistyö näkyy erityisesti ruohonjuuritasolla, siellä missä liikkuminen ja pelaaminen on tärkeämpää kuin kilpailullinen menestys. Yhteistyössä LähiTapiolan kanssa toteutettavat Futisstartti-koulutukset ovat seurojen Suomen Palloliiton tuella järjestämiä tapahtumia, joiden avulla varmistetaan aloitteleville lapsipelaajille hauska, turvallinen ja kehittävä jalkapalloharrastus, jossa vanhemmat ovat aktiivisesti mukana.

Palloliiton pääyhteistyökumppani LähiTapiolan logo

Motonet

Motonet on mukana kehittämässä suomalaista jalkapalloa kokonaisvaltaisesti ja haluaa olla erityisesti parantamassa harrastusmahdollisuuksia juniori- ja ruohonjuuritasolla. Palloliitto toteuttaakiin yhteistyössä Motonetin kanssa lasten ja nuorten seuravalmennuksia Seuravalmennukset pelaajamäärien kasvattamiseen. Motonet-myymälöistä löytyy myös Huuhkajat-tuotteita.

Palloliiton pääyhteistyökumppani Motonetin logo

Veikkaus

Veikkaus on yksi Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppaneista. Veikkaus tukee erityisesti kansallisen kilpailutoiminnan sekä seurajalkapallon kehittämistä. Lisäksi Veikkaus on mukana viemässä Huuhkajia, Helmareita ja Pikkuhuuhkajia kohti menestystä.

Veikkaus tukee Palloliiton tavoitteita ja toimenpiteitä, joiden tarkoituksena on edistää päämäärätietoista, vastuuntuntoista ja eettisesti kestävää suomalaista jalkapalloa, jonka perustana ovat urheilun ja suomalaisen yhteiskunnan perusarvot. Veikkaus on merkityksellinen yhteiskunnallisen arvon tuottajana.

Palloliiton pääyhteistyökumppani Veikkauksen logo

Volkswagen

K Auto Oy/Volkswagen-henkilöautot on Suomen Palloliiton ja Veikkausliigan pääyhteistyökumppani. Yhteistyökumppanuus kattaa miesten ja naisten A-maajoukkueet, futsal- ja nuorten maajoukkueet, Perhefutis-seurakehityshankkeen sekä Veikkausliigan. Volkswagen tarjoaa Suomessa laajan malliston myös jalkapalloperheen tarpeisiin. Mallistosta löytyy niin pienempiä kuin runsaasti tilaa ja muunneltavuutta tarjoavia malleja perheen ja vapaa-ajan tarpeisiin.

Näkyvänä osana Palloliiton ja Volkswagenin yhteistyötä on jo useamman vuoden ajan ollut alle kouluikäisille lapsille ja heidän vanhemmilleen suunnattu Perhefutis-toiminta. Tämän valtakunnallisen konseptin tavoitteena on aktivoida ja vahvistaa matalan kynnyksen harrastustoimintaa Perhefutiksen muodossa. Konseptin myötä pieni lapsi saa ensimmäisen kosketuksensa jalkapalloon yhdessä vanhemman tai muun tutun aikuisen kanssa. Toiminnassa korostuu kiireetön, jokaisen lapsen omassa tahdissa etenevä toiminta, monimuotoinen yhdessä liikkuminen sekä lapsen ja aikuisen vuorovaikutuksen vahvistaminen.

Palloliiton pääyhteistyökumppani Volkswagenin logo

Lisätietoa suomalaisen jalkapallon ja futsalin kumppanuuksista

Valtakunnallinen

Mikko Varis