Huuhkaja- ja Helmaripolku

Suomalaisen jalkapallon yhteinen oppimisen ja tiedolla johtamisen alusta – seurojen pelaajakehityksen tueksi.

Huuhkaja- ja Helmaripolku

Uudistunut Huuhkaja- ja Helmaripolku tarjoaa pelikeskeisen vertaisoppimisen alustan seurojen pelaajakehityksen tueksi!

Huuhkaja- ja Helmaripolku on suomalaisen jalkapallon yhteinen oppimisen ja tiedolla johtamisen alusta – seurojen pelaajakehityksen tueksi. Uudistuneella kokonaisuudella pyrimme vahvistamaan suomalaisen pelaajakehityksen tuloksia kokoamalla jalkapallon ydintoimijat yhteen, pelin ympärille.

Huuhkaja- ja Helmaripolku jakautuu kahteen osakokonaisuuteen: tiedolla johtamiseen ja Huuhkaja-Helmariliigaan (kilpailujärjestelmä). Suomen Palloliitto ry. järjestää Huuhkaja- ja Helmaripolun yhteistyössä Eerikkilä Sport & Outdoor Resort’n kanssa. Aiemmin järjestetyt kansallisen (SHA) ja alueellisten valmennuskeskusten järjestämät kehittymisen seurantatapahtumat sekä Huuhkaja-Helmaripäivät yhdistyivät uuteen Huuhkaja- ja Helmaripolkuun, ja poistuivat itsenäisinä palvelunimikkeinä vuoden 2022 alusta alkaen.

Mistä Huuhkaja- ja Helmaripolku käytännössä koostuu

Kilpailullisista ja laadukkaista peleistä, pelikeskeisestä koulutuksesta ja vuorovaikutuksesta muiden valmentajien kanssa, pelaajien sekä joukkueiden kehittymisen järjestelmällisestä seurannasta osana arjen valmennusta, ja innostavista elämyksistä sekä näyttömahdollisuuksista tulevaisuuden Huuhkajille ja Helmareille.

Liiga ja turnaukset

Huuhkaja-Helmariliiga

Huuhkajaturnaus

Helmariturnaus

Vuosikello ja aikataulu

Linkin takaa löytyy keskeisten pelaajakehitys-, kilpailu- ja muiden toimintojen vuosikello – sisältäen Huuhkaja- ja Helmaripolun tapahtumat/tapahtumaikkunat vuodelle 2022. Vuosikelloa päivitetään syksyn 2022 aikana.

Lisätietoa Huuhkaja- ja Helmaripolusta

Valtakunnallinen

Tero Koskela

Kehittymisen seurannan palvelupäällikkö, Valtakunnallinen