Kaupungit ja kunnat

Palloliiton ja sen jäsenseurojen yhteistyö kaupunkien ja kuntien kanssa.

Kaupungit ja kunnat

Tietoa Palloliiton Kaupunkikumppanuuksista, yhteistyöstä olosuhdekehitykseen liittyen sekä tietoa jalkapallon yhteiskunnallisesta vaikutuksesta. Palloliitto ja sen jäsenseurat tekevät tiivistä yhteistyötä kaupunkien ja kuntien kanssa edistäen asukkaiden hyvinvointia ja harrastusmahdollisuuksia. Lisätietoja saat alueesi aluepäälliköltä, yhteystiedot löytyvät sivun alaosasta.

Kaupunkikumppanuudet

Suomen Palloliitto on tiivistänyt viime vuosina yhteistyötä kuntien kanssa neuvottelemalla ja sopimalla kumppanuuksia. Hyvät kokemukset ja kaupunkien positiivinen vastaanotto ovat rohkaisseet liittoa tavoittelemaan kumppanuutta kaikkien Suomen suurimpien kaupunkien (C22) kanssa. Jalkapallo ja futsal haluavat kantaa yhteiskuntavastuuta lasten ja nuorten liikuttamisen sekä harrastusolosuhteinen lisäksi myös laajemmin yhteiskunnassa. Tulokset vaativat entistä laajempaa yhteistyötä eri toimijoiden kesken ja kunnat ovat yksi jalkapalloperheen tärkeimmistä kumppaneista.

Yhteistyö konkretisoituu säännöllisen yhteydenpidon kautta, jossa Palloliiton tehtävänä on koota paikallisten seurojen näkemyksiä ja edustaa vuoropuhelussa jäsenseurojaan tasapuolisesti. Paikallisten seurojen tarpeet ja kunnan strategisten tavoitteiden toteutumista edistetään yhdessä rintamassa ja ennen kaikkea säännöllisesti. Kumppanuuden kautta kunnat ovat voineet kohdistaa entistä tehokkaammin resurssejaan käyttäen apunaan Palloliiton tuottamaa informaatiota sekä seurojen aktiivisempaa toimintaa.

Palloliiton organisaatiouudistuksen ja uuden strategian myötä vaikuttaminen sekä entistä tiiviimpi yhteistyö kuntien ja kaupunkien kanssa on ollut yksi keskeinen tavoitteemme. Haluamme yhdessä seurojemme kanssa tehdä osamme suomalaisten liikkumattomuuden ratkaisemiseksi.

Marco Casagrande

Palloliiton Kaupunkikumppanit

1. Jyväskylä

2. Turku

3. Joensuu

4. Lappeenranta

5. Tampere

6. Porvoo

7. Kotka

Lisäksi Palloliitto neuvottelee useiden eri kaupunkien kanssa ympäri Suomen ja tavoitteena on julkistaa ja edelleen kehittää lisää kumppanuuksia lähitulevaisuudessa.

Ajankohtaista kaupungeille ja kunnille

Jalkapallo tekee hyvää | Timo Koivisto, Jyväskylän kaupunginjohtaja

Suomen Liikuntapääkaupunki Jyväskylä panostaa satoja miljoonia euroja urheiluun.

Liikuntapääkaupunki, jos sen tiivistää, tarkoittaa sitä, että Jyväskylässä panostetaan liikuntaan sekä resursseja että osaamista. Se on yksi meidän strategian kärjistä. Niin ei taida ihan kovin monella suomalaisella kaupungilla olla.

Timo Koivisto, Jyväskylän kaupunginjohtaja

Alueellisesta yhteistyöstä vastaavat aluepäälliköt, joilta voi kysyä lisätietoja

Eteläinen

Taneli Haara