Harrastaminen seurassa -sivun hero-kuva

Harrastaminen seurassa

Tietoa seuratoiminnasta jalkapallon ja futsalin parissa pelitoiminnan lisäksi.

Mokkapala & megafoni

Seurassa harrastamisen sivulinkit

Seurassa harrastamisesta tiivistetysti

Harrastamisen hinta

Harrastamisen hinta -keskustelut ovat nousseet viime vuosina vahvasti esiin ja julkisuudessa liikkuu runsaasti erilaista tietoa harrastuskustannuksista. Palloliiton toiminta-ajatuksen ”Jalkapalloa jokaiselle” mukaisesti on tärkeätä pitää lajimme kustannuksiltaan tasolla, joka mahdollistaa osallistumisen harrastajien perheiden varallisuudesta riippumatta. Yhtä tärkeätä on kerätä oikeaa tietoa harrastamisen kustannuksiin liittyen.

Seurojen yhteiskunnallinen merkitys

UEFA SROI -mallinnus on työväline, jolla mitataan jalkapalloon sijoitetun pääoman sosiaalista tuottoa. Mallinnuksessa on hyödynnetty laajasti asiantuntijoita sekä tutkimustietoa, ja ensi kertaa suomalaisen jalkapallon arvo voidaan todentaa.
Uusimman tutkimuspäivityksen mukaan jalkapallon vuotuinen vaikuttavuus Suomessa on peräti 1,96 miljardia euroa. Suomessa laskelmassa on huomioitu 140 000 rekisteröityä pelaajaa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä