Turvallinen harrastaminen -sivun hero-kuva

Turvallinen harrastaminen

Turvallinen ja häirintävapaa harrastusympäristö jokaiselle jalkapallon ja futsalin harrastajalle.

Turvallinen harrastaminen

Jalkapallossa on käytössä useita työkaluja ja toimintamalleja turvallisen, rehellisen ja häirintävapaan harrastusympäristön varmistamiseksi kaikille.

Sivulinkkien alta löydät vielä tietoa turvallisesta harrastamisesta tiivistetysti.

Turvaa jokaiselle

Turvallisen harrastamisen sivulinkit

Saatat etsiä näitä sisältöjä

Turvallisen harrastamisen palveluita tiivistetysti

Epäasiallisen käytöksen ennaltaehkäisy

Ohjeita seuraamalla ja mallipohjia hyödyntämällä urheiluseurat voivat ennaltaehkäistä epäasiallista käyttäytymistä, väkivaltaa ja häirintää omassa seurassaan.

Whistleblower

Whistleblower on luottamuksellinen väylä epäasialliseen toimintaan liittyvien ilmoitusten käsittelemiseksi, tilanteisiin puuttumiseksi ja toiminnan kehittämiseksi ilmoitusten perusteella. Uudet kanavat mahdollistavat anonyymit ilmoitukset.

Et ole yksin

Urheiluharrastuksesta saa parhaimmillaan iloa, onnistumisia ja hyviä ystäviä. Palloliitto on mukana Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishankkeessa, jossa edistetään jokaisen oikeutta nauttia urheilusta turvallisesti sekä tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti. Oletko sinä kohdannut epäasiallista käytöstä tai häirintää urheilussa?

ILMO-palvelu

ILMO-palvelussa voit tehdä ilmoituksen urheilijan tai muun toimijan epäilyttävästä toiminnasta. Puuttumalla rikkomuksiin autat suojelemaan urheilijoita ja urheilua.

Vastuullisuus

Tutustu lisää Palloliiton vastuullisuusohjelmaan sekä sosiaaliseen- ja ympäristövastuuseen. Asiaa myös hyvästä hallinnosta sekä tasa-arvoisesta toiminnasta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä