Futisstartti

Lapset iloitsevat jalkapallosta

Futisstartti-Lähitapiola

Futisstartti

Futisstartti -koulutukset ovat seurojen Suomen Palloliiton tuella järjestämiä tapahtumia. Tapahtumien avulla varmistetaan aloitteleville lapsipelaajille hauska, turvallinen ja kehittävä jalkapalloharrastus, jossa myös vanhemmat ovat aktiivisesti mukana. Futisstartti toteutetaan yhteistyössä Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppani LähiTapiolan kanssa.

Futisstartti tuo seurat ja perheet lähemmäksi toisiaan heti harrastuksen alussa. Tavoitteena on tehdä jalkapallosta niin kiva ja merkityksellinen harrastus, että se voi pysyä mukana lapsen ja perheen arjessa läpi elämän.

Futisstartti koulutus vanhemmille

Futisstartti on suunnattu pienten lasten vanhemmille, jotka ottavat lastensa kanssa ensiaskelia seuratoiminnassa. Seuran vetämä koulutus koostuu kolmesta osiosta.

1. Meidän seura -osiossa seura esittelee vanhemmille toimintaansa, arvojaan, toimintakulttuuriaan ja työntekijöitään.

2. Näin tuen lapseni harrastusta -osiossa käsitellään vanhempien, läheisten ja seuran roolia liikuntakasvattajana, lasten harjoittelua, jalkapalloharrastuksen sosiaalista puolta sekä sitä, mitä jalkapallo antaa lapselle ja perheelle.

3. Vapaaehtoisuuden merkitys seuratoiminnassa -osiossa avataan vapaaehtoisuuden arvoa yksilölle, seuralle ja koko yhteiskunnalle. Samalla vanhempia kannustetaan lähtemään aktiivisesti mukaan seuratoimintaan.

Tukea seuroille

1. Koulutusmateriaalit, jotka ovat muokattavissa jokaiselle seuralle sopiviksi

2. Koulutus, joka antaa eväät Futisstartti-koulutusten pitämiseen

3. Sparrausta ja tukea Palloliiton seurakehittäjiltä

Lisätiedot alueellisesti

Eteläinen

Lasse Keski-Loppi

Seurakehittäjä, Eteläinen

lasse.keski-loppi@palloliitto.fi

Harrastajamäärien kasvu ja soveltavan jalkapallon kehitystehtävät (valtakunnallinen rooli).

Silja Ranta

Seurakehittäjä, Eteläinen

silja.ranta@palloliitto.fi

Harrastajamäärien kasvattaminen, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, seuraviestinnän ja -markkinoinnin tukeminen

Toni Räisänen

Seurakehittäjä, eteläinen alue, Eteläinen

toni.raisanen@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, grassroots-toiminta, seurakehityshankkeet, ilmapiiriasiat ja seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen

Pohjoinen

Esa Saajanto

Aluepäällikkö, Pohjoinen

esa.saajanto@palloliitto.fi

Pohjoisen alueen koordinointi, seurapalvelut alueella, alueellinen vaikuttaminen, olosuhdekehitys, viestintä, palkitseminen sekä huomionosoitukset

Itäinen

Paavo Kurkaa

Seurakehittäjä, Itäinen

paavo.kurkaa@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, ilmapiiriasiat ja seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen

Läntinen

Jarno Haanpää

jarno.haanpaa@palloliitto.fi

Outi Järvelä

outi.jarvela@palloliitto.fi

Laatujärjestelmä seura-arvioinnit, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, harrastajamäärän kasvattaminen, ilmapiiriasiat.

Mikko Tulonen

mikko.tulonen@palloliitto.fi