Valmentajalle

Koulutukset ja itseopiskelumateriaalit

Osaava ja koulutettu valmentaja jokaiselle

Valmennusosaamisen kehittäminen on Palloliiton strategian tärkeimpiä asioita ja merkittävä osa suomalaisen jalkapallon pelaajakehitystä. Haluamme kehittää kokonaisvaltaisia valmentajia nykyaikaisten opetusmenetelmien avulla pelin vaatimukset huomioiden. Valtakunnallisesti ja tasalaatuisesti toimivien valmentajakoulutusprosessien avulla tuotamme osaavia ja ammattimaisia valmentajia erilaiset kohderyhmät ja tarpeet huomioiden.

Tavoitteenamme on mahdollistaa osaava ja koulutettu valmentaja jokaiselle pelaajalle jalkapallon ja futsalin osalta. Tähän tavoitteeseen pääsemme yhteistyössä seurojen kanssa.

Valmentajakoulutuksesta

Valmentajan polku

Valmentajan koulutuspolut taulukossa

Valmentajan koulutuspolut

Valmentajan koulutuskokonaisuus

Valmennuskoulutuksia futisvalmentajan startista UEFA PRO -koulutukseen

Valmentajakoulutuksen koulutuskokonaisuus taulukko

Valmentajakoulutuksen koulutuskokonaisuus

Ajankohtaista valmentajille

Valmentajien osaamisen kehittäminen rakentuu monesta palasta

VOK — Seuraympäristöön palkatut valmentajien osaamisen kehittäjät organisoivat ja vetävät seurojen valmentajakoulutuksia ja kehittävät seurojen sisäisiä koulutuksia. Palloliitto tukee palkkakuluissa seuroja.

VALMENTAJAKOULUTUKSET — valmentajakoulutuksia on aina lasten valmentajista huippuvaiheen valmentajiin, sekä jalkapallossa että futsalissa.

TEEMAKOULUTUKSET — teemakoulutukset täydentävät ja syventävät valmentajakoulutuksien sisältöjä.

STRATEGINEN PROJEKTI — Kehitämme lasten valmennuksen ydintaitoja seuraympäristössä -strateginen projekti edistää valmentajien osaamista psykososiaaliset taidot edellä. Tavoitteena peliin heittäytyvät lapset.

VALMENTAJAKOULUTTAJIEN KOULUTUS — Tärkeä osa laadukasta valmentajakoulutusta ja siten valmentajien osaamisen kehittämistä on yli 300 valmentakouluttajamme aktiiinen kouluttaminen.

JET/VEAT - toiminnanjohtajien ja valmennuspäälliköiden yhteinen koulutusprosessi, jolla parannetaan urheilujohtamista.

Kunniagalleria

Jalkapallon ja futsalin palkittuja valmentajia

Valmentajakoulutustoiminnon yhteystiedot

Valtakunnallinen

Matti Lähitie

Koulutuspäällikkö, Valtakunnallinen

matti.lahitie@palloliitto.fi

Valmentajakoulutuksen ja kouluttajakoulutuksen kehittäminen ja johtaminen jalkapallon ja Futsalin osalta. Kansainvälinen yhteistyö.

Santeri Suvala

Lapsuusvaiheen valmennusosaamisen päällikkö, Valtakunnallinen

santeri.suvala@palloliitto.fi

Vastuu FSV (Futisvalmentajan startti) – UEFA B -koulutusprosessien kehityksestä ja toteutuksesta sekä alueellisen koulutuspäällikköverkoston johtamisesta

Sanna Pirhonen

Koulutuskoordinaattori, Urheilulääketieteen asiantuntija, Valtakunnallinen

sanna.pirhonen@palloliitto.fi

Valmentajakoulutusten hallintajärjestelmän pääkäyttäjä, UEFA valmentajalisenssien ja täydennyskoulutusten rekisteröinti, antidoping- ja lääkintätoiminnan suunnittelu ja koordinointi

Kari Ukkonen

Huippu- ja nuorisovaiheen valmennusosaamisen asiantuntija, Valtakunnallinen

kari.ukkonen@palloliitto.fi

Huippuvaihteen valmentajakoulutuksen ja kouluttajakoulutuksen kehittäminen, organisointi ja toteuttaminen jalkapallon osalta. Kansainvälinen yhteistyö.

Jani Honkavaara

Huippu- ja nuorisovaiheen asiantuntija, Valtakunnallinen

jani.honkavaara@palloliitto.fi

UEFA A ja UEFA Pro -koulutusten sekä täydennyskoulutusten kehitys ja toteutus sekä huippuvalmentajien kehittymisen tukeminen.

Eteläinen

Mikko Eskelinen

Alueellinen koulutuspäällikkö, Eteläinen

mikko.eskelinen@palloliitto.fi

Valmentajakoulutuksen ja kouluttajakoulutuksen kehittäminen sekä alueellinen johtaminen. Kouluttajien ja tutoreiden sekä SVOK:n tukeminen. HU-He päivien alueellinen johtaminen.

Mika Riutto

Koulutusasiantuntija, Eteläinen

mika.riutto@palloliitto.fi

Valmentajakoulutuksen kehittäminen, organisointi /tarvittaessa toteutus. Kouluttajakoulutus FVS, IKV ja JP-Tekniikat. Kouluttajien ja tutoreiden tukeminen. HU-HE päivien organisointi ja toteutus.

Pohjoinen

Ari Härkönen

Koulutusasiantuntija, Pohjoinen

ari.harkonen@palloliitto.fi

Itäinen

Hannu Ollila

Koulutusasiantuntija, Itäinen

hannu.ollila@palloliitto.fi

Sami Ristilä

Koulutuspäällikkö, Itäinen

sami.ristila@palloliitto.fi

Valmentajakoulutuksen ja kouluttajakoulutuksen kehittäminen sekä alueellinen johtaminen/tarvittaessa toteutus. Kouluttajien ja VOK:ien tukeminen.

Läntinen

Ari Kervinen

Koulutusasiantuntija, Läntinen

ari.kervinen@palloliitto.fi

Sami Nikkola

Koulutuspäällikkö, Läntinen

sami.nikkola@palloliitto.fi

Valmentajakoulutuksen ja kouluttajakoulutuksen kehittäminen sekä alueellinen johtaminen/tarvittaessa toteutus. Kouluttajien ja tutoreiden sekä SVOK:n tukeminen. HU-He päivien alueellinen johtaminen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä