Palvelut päiväkodeille

Tietoa palloliiton palveluista päiväkodeille

Palvelut päiväkodeille

Koulutusta

Järjestämme koulutusta päiväkotien henkilökunnalle jalkapallon hyödyntämisen mahdollisuuksista päiväkotien toiminnassa. Voit olla yhteydessä lähimpään seuraasi tai alueesi seurakehittäjään.

Tapahtumat

Kannustamme järjestämään tapahtumia yhteistyössä seuran, kunnan ja päiväkotien kanssa. Voit olla yhteydessä paikalliseen seuraasi tai Palloliitosta alueesi seurakehittäjään.

Tapahtumia voi järjestää monenlaisia:

• Seura voi kiertää päiväkotikohtaisesti, tai järjestää yhteisen tapahtuman kunnan päiväkodeille

• Yksittäiset esimerkkitunnitkin ovat mahdollisia

• Seurat toteuttavat toimintaa resurssiensa mukaan

Lue ja liiku Huuhkajat ja Helmarit lentoon

Kampanja tukee, kannustaa ja innostaa lapsia kahden tärkeän asian, lukemisen ja liikkumisen pariin. Kampanja on suunnattu kaikille Suomen päiväkodeille, eskareille ja alakoulujen 1-6-luokille. Löydät sivuilta myös runsaasti varhaiskasvatukseen sopivaa materiaalia.

Pustan ja Pampan Futisseikkailu

Paketti, joka vie sinut ja lapset vauhdikkaalle seikkailulle. Kuuden kerran kokonaisuus on suunnattu noin 5-6 -vuotiaille lapsille. Jokainen futisseikkailu alkaa sadulla, jonka jälkeen suunnataan liikkumaan. Seura voi esimerkiksi käydä vetämässä ensimmäisen tapahtuman ja ohjeistaa seuraavat tapahtumat ohjekorttien mukaan, sekä jättää kortit päiväkotiin. Laminoituja tehtäväkortteja saat myös alueesi seurakehittäjältä.

Materiaali sisältää:

• Kuuden tapahtuman tehtäväkortit (satu, pelit, leikit, tehtäväradat)

Pustan ja Pampan musapalloilu

Musapalloilutunti tukee kehonhallintaa, jalkojen motoriikkaa ja rytmiikan kehittymistä. Musiikin välittömät vaikutukset aivotoimintaan oppimistilanteessa perustuvat musiikin luomaan tunnelmaan ja tahdistumiseen.

Kokonaisuuteen kuuluu:

• Valmiiksi laaditut liikuntatehtävät

• Musiikkina monille tuttu Vauhtivarpaat

• Käytännönläheinen koulutus ohjaajille

Lisätiedot alueellisesti

Eteläinen

Lasse Keski-Loppi

Seurakehittäjä, Eteläinen

lasse.keski-loppi@palloliitto.fi

Harrastajamäärien kasvu ja soveltavan jalkapallon kehitystehtävät (valtakunnallinen rooli).

Silja Ranta

Seurakehittäjä, Eteläinen

silja.ranta@palloliitto.fi

Harrastajamäärien kasvattaminen, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, seuraviestinnän ja -markkinoinnin tukeminen

Toni Räisänen

Seurakehittäjä, eteläinen alue, Eteläinen

toni.raisanen@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, grassroots-toiminta, seurakehityshankkeet, ilmapiiriasiat ja seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen

Pohjoinen

Esa Saajanto

Aluepäällikkö, Pohjoinen

esa.saajanto@palloliitto.fi

Pohjoisen alueen koordinointi, seurapalvelut alueella, alueellinen vaikuttaminen, olosuhdekehitys, viestintä, palkitseminen sekä huomionosoitukset

Itäinen

Paavo Kurkaa

Seurakehittäjä, Itäinen

paavo.kurkaa@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, ilmapiiriasiat ja seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen

Läntinen

Jarno Haanpää

jarno.haanpaa@palloliitto.fi

Outi Järvelä

outi.jarvela@palloliitto.fi

Laatujärjestelmä seura-arvioinnit, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, harrastajamäärän kasvattaminen, ilmapiiriasiat.

Mikko Tulonen

mikko.tulonen@palloliitto.fi