Koulu- ja päiväkotijalkapallo -sivun hero-kuva

Tietoa palloliiton palveluista päiväkodeille

Kaikki Pelissä - jalkapalloa, futsalia kouluissa ja päiväkodeissa

Tapahtumat

Seurat järjestävät mielellään tapahtumia päiväkodeissa. Jos olet kiinnostunut tapahtuman toteuttamisesta päiväkodissasi, voit olla yhteydessä paikalliseen seuraan tai Palloliitosta alueesi seurakehittäjään.
Tapahtumia voi järjestää monenlaisia:

• Seura voi kiertää päiväkotikohtaisesti, tai järjestää yhteisen tapahtuman kunnan päiväkodeille.

• Yksittäiset esimerkkitunnitkin ovat mahdollisia.

• Seurat toteuttavat toimintaa resurssiensa mukaan.

Lue ja liiku -kampanja

Kampanja toteutetaan jälleen toukokuussa yhteistyössä Koululiikuntaliiton, Liikkuvan koulun ja Lukuliikkeen kanssa. Kampanja tukee, kannustaa ja innostaa lapsia kahden tärkeän asian, lukemisen ja liikkumisen pariin. Kampanja on suunnattu kaikille Suomen päiväkodeille, eskareille ja alakoulujen 1-6-luokille. luokille. Löydät kampanjasivuilta runsaasti monipuolista materiaalia lukemisen ja liikkumisen edistämiseksi jalkapallon viitekehyksessä.

Koulutusta

Järjestämme koulutusta päiväkotien henkilökunnalle jalkapallon hyödyntämisen mahdollisuuksista päiväkotien toiminnassa. Mikäli olet kiinnostunut koulutuksesta, voit olla yhteydessä Palloliitosta ja alueesi seurakehittäjään. Seurakehittäjien yhteystiedot löytyvät sivun lopusta.

Pustan ja Pampan Futisseikkailu

Paketti, joka vie sinut ja lapset vauhdikkaalle seikkailulle. Kuuden kerran kokonaisuus on suunnattu noin 5-6 -vuotiaille lapsille. Jokainen futisseikkailu alkaa sadulla, jonka jälkeen suunnataan liikkumaan. Seura voi esimerkiksi käydä vetämässä ensimmäisen tapahtuman ja ohjeistaa seuraavat tapahtumat ohjekorttien mukaan, sekä jättää kortit päiväkotiin. Laminoituja tehtäväkortteja saat myös alueesi seurakehittäjältä.
Materiaali sisältää kuuden tapahtuman tehtäväkortit (satu, pelit, leikit, tehtäväradat)

Pustan ja Pampan musapalloilu

Musapalloilutunti tukee kehonhallintaa, jalkojen motoriikkaa ja rytmiikan kehittymistä. Musiikin välittömät vaikutukset aivotoimintaan oppimistilanteessa perustuvat musiikin luomaan tunnelmaan ja tahdistumiseen.
Löydät Pusta ja Pampa -materiaalit alla olevan linkin kautta harjoitevinkit-sivulta.
Kokonaisuuteen kuuluu:

• Valmiiksi laaditut liikuntatehtävät

• Musiikkina monille tuttu Vauhtivarpaat

• Käytännönläheinen koulutus ohjaajille

Tutustu monipuolisiin, päiväkodeille suunnattuihin harjoitevinkkeihin

Harjoitevinkit päiväkodeille

Harjoitemateriaaleja päiväkotien opettajille ja hoitajille liikunnan määrän, ilon ja laadun lisääminen jalkapallon ja futsalin avulla.

Lisätiedot alueellisesti

Eteläinen

Lasse Keski-Loppi

lasse.keski-loppi@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet ja soveltavan jalkapallon kehitystehtävät (valtakunnallinen rooli).

Silja Ranta

silja.ranta@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, seuraviestinnän ja -markkinoinnin tukeminen

Toni Räisänen