Palvelut kouluille

Toimintamalleja ja tietoa Palloliiton palveluista kouluille.

Palvelut kouluille

Tapahtumat

Kannustamme seuroja järjestämään tapahtumia yhteistyössä alueen seurojen, kunnan ja koulujen kanssa. Voit olla tapahtumista yhteydessä paikalliseen seuraasi tai Palloliitosta alueesi seurakehittäjään.

Tapahtumia voi järjestää monenlaisia:

• Seura voi kiertää koulukohtaisesti, tai järjestää pelipäivän kunnan kouluille yhteisesti. Yksittäiset esimerkkitunnitkin ovat mahdollisia. Seurat toteuttavat toimintaa resurssiensa mukaan.

• Perinteinen toimintamalli on pelata luokkien välisiä otteluita ilman turnausmuotoisuutta. Ottelut voidaan pelata sekajoukkuein tai esimerkiksi niin, että luokan tytöt pelaavat vastakkain, sitten pojat, taas tytöt ja pojat, viisi minuuttia per "erä". Yhteistulos ratkaisee voittajan. Tapahtumaan kuuluu myös kannustaminen ja siihen mahdollisesti valmistautuminen koulupäivien aikana ennen tapahtumaa. Otteluissa pelinohjaajina voi toimia esimerkiksi seuran omat, hieman vanhemmat pelaajat.

• Myös rastimuotoinen jalkapallopäivä on yleisesti käytetty. Tehtävärasteina voi olla leikkejä, kisailuja, pienpelejä, maalinteko yms.

Koulutukset opettajille

Järjestämme koulutusta opettajille jalkapallon hyödyntämisestä liikuntatunneilla. Koulutusta toteutetaan mm. LIITO ry:n, opettajankoulutuslaitosten ja liikunnan aluejärjestöjen kanssa. Mikäli olet kiinnostunut koulutuksesta, voit olla yhteydessä Palloliittoon ja alueesi seurakehittäjään. Seurakehittäjien yhteystiedot löytyvät sivun lopusta.

Kampanjat

Lue ja liiku Huuhkajat ja Helmarit lentoon

Kampanja tukee, kannustaa ja innostaa lapsia kahden tärkeän asian, lukemisen ja liikkumisen pariin. Lue ja liiku Helmarit lentoon -kampanja tukee, kannustaa ja innostaa lapsia kahden tärkeän asian, lukemisen ja liikkumisen pariin. Kampanja on suunnattu kaikille Suomen päiväkodeille, eskareille ja alakoulujen 1-6-luokille. luokille. Löydät kampanjasivuilta runsaasti monipuolista materiaalia lukemisen ja liikkumisen edistämiseksi jalkapallon viitekehyksessä. Siirry kampanjasivulle

FutsalSkaba

FutsalSkaba on Koululiikuntaliiton ja Suomen Palloliiton yhdessä toteuttama huippusuosittu kiva kisailu kaikille eskareille ja 1.-6. luokkien oppilaille.

• FutsalSkaba pelataan koulutasolla koulun omien olosuhteiden ollessa täydellinen pelikenttä!

• Koululaiset pääsevät yhdessä opettelemaan yhteishenkeä, yhteistyötä, kaveruutta ja Reilun Pelin arvoja. Arvoja, jotka ovat tärkeitä arjessa sekä urheilussa

• FutsalSkabassa koko opetusryhmä osallistuu yhteisesti toimintaan

• FutsalSkaba toteutetaan aina alkuvuodesta.

Kerhotoiminta

Useat seurat järjestävät joko lakisääteistä iltapäiväkerhotoimintaa tai jalkapalloilullista liikuntakerhoa kunnassaan osana Harrastamisen Suomen malli -toimintaa. Voit olla kerhoista yhteydessä paikalliseen jalkapalloseuraasi tai Palloliitosta alueesi seurakehittäjään.

Lisätietoja alueesi seurakehittäjiltä

Eteläinen

Lasse Keski-Loppi

Seurakehittäjä, Eteläinen

lasse.keski-loppi@palloliitto.fi

Harrastajamäärien kasvu ja soveltavan jalkapallon kehitystehtävät (valtakunnallinen rooli).

Silja Ranta

Seurakehittäjä, Eteläinen

silja.ranta@palloliitto.fi

Harrastajamäärien kasvattaminen, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, seuraviestinnän ja -markkinoinnin tukeminen

Toni Räisänen

Seurakehittäjä, eteläinen alue, Eteläinen

toni.raisanen@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, grassroots-toiminta, seurakehityshankkeet, ilmapiiriasiat ja seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen

Pohjoinen

Esa Saajanto

Aluepäällikkö, Pohjoinen

esa.saajanto@palloliitto.fi

Pohjoisen alueen koordinointi, seurapalvelut alueella, alueellinen vaikuttaminen, olosuhdekehitys, viestintä, palkitseminen sekä huomionosoitukset

Itäinen

Paavo Kurkaa

Seurakehittäjä, Itäinen

paavo.kurkaa@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, ilmapiiriasiat ja seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen

Läntinen

Jarno Haanpää

jarno.haanpaa@palloliitto.fi

Mikko Tulonen

mikko.tulonen@palloliitto.fi

Outi Järvelä

outi.jarvela@palloliitto.fi

Laatujärjestelmä seura-arvioinnit, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, harrastajamäärän kasvattaminen, ilmapiiriasiat.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä