Aloita valmentajana

Ota ensimmäinen askel polulla valmentajaksi - Tietoa ja opastusta valmentajana aloittamisen tueksi.

Aloita valmentajana

Jalkapallo ja futsal tarvitsevat osaavia ja koulutettuja valmentajia. Valmentaminen voi olla esimerkiksi hyvää jatkoa pelaajauralle tai vaikka kokonaan uusi ura lapsiharrastajan vanhemmalle. Valmentamisen alkuun pääsee kiinni myös ilman lajitaustaa.

Tässä parhaita syitä aloittaa valmentajana!

Palkitseva harrastus tai ammatti

Pelaajien ja joukkueen kehittyminen

Tiedon ja osaamisen jakaminen

Jatkuva kehitys ja oppiminen

Oma seura ja yhteisö

Mahdollisuus pysyä lajin parissa pelaajauran jälkeen

Selaa avoimia valmentajien tehtäviä

Avoimet vapaaehtoistehtävät

Jalkapallon ja futsalin avoimet vapaaehtoistehtävät listattuna.

Valmentajana aloittaminen

1. Ota yhteyttä seuraan, jossa haluat aloittaa valmenajana. Seuroja löydät nimi- ja kaupunkihakua käyttäen Tulospalvelusta. Voit myös selailla seurojen ilmoittamia avoimia valmentajan tehtäviä valmentajahaussa.

2. Kun sinun ja seuran kannalta tarpeiden mukainen joukkue löytyy, alkaa valmentaminen.

3. Valmentamista oppii parhaiten valmentamalla. Siksi valmennusura kannattaa käynnistää hankkimalla käytännön kokemusta ja itseopiskelemalla. Löydät kiinnostavaa valmentajien itseopiskelumateriaalia sivuiltamme.

4. Vasta käytännön kokemuksen hankkmisen jälkeen kannattaa aloittaa Palloliiton valmentajakoulutus. Valmentajakoulutus aloitetaan futisvalmentajan startista. Koulutusaikataulut löytyvät Valmentajakoulutusten hallintajärjestelmästä. Koulutuksen sisältö löytyy valmentajakoulutussivuilta.

5. Nyt kun valmentajaura on käynnissä, onnittelemme hyvästä valinnasta. Valmentajana pääset tekemään merkittävää kasvatustyötä ja kokemaan tunteita, joiden kokemista on vaikea saavuttaa missään muualla. Pääset nauttimaan tunteesta, jossa lapset, nuoret ja aikuiset rikkovat omia rajojaan ja kokevat onnistumisen ja kasvun elämyksiä. Ja joihin sinä olet ollut vaikuttamassa.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle