korkeakunnas_toni_20160807_064.jpg

FC Lahti aloitti uudistetun Respect Suomen Cupin lohkovaiheen FC Hakaa vastaan 1-1 -tasapelillä Mukkulassa. Hakan johtomaalin iski alati vaarallinen Topi Järvi.

armstron_keith.jpg

Haka oli Suomen Cupin lohkovaiheen avauspelissä FC Lahtea vastaan voitossa kiinni aina viimeiselle minuutille saakka, mutta lopulta tyytyminen oli 1-1 (0-0)-tasapeliin.

muurinen_antti_20160810_7.jpg

HIFK:n taival kauden 2017 Respect Suomen Cupissa käynnistyi 2-2 tasapelillä Ykkösessä pelaavaa Grankulla IFK:ta vastaan. Ennakkoluulottomasti pelannut vierasjoukkue oli lähellä todellista yllätystä, mutta HIFK nousi viime hetkellä tasapeliin ottelun viimeisestä hyökkäyksestä.

Aikataulut

Miesten Suomen Cupin 2017 kierrokset ja aikataulut.

vaihe pelipvm
Finaali  *
Välierät 1. - 2.4.
Puolivälierät 17. - 19.3.
Puolivälieräkarsinta 10. - 12.3.
Lohkovaihe 20.1. - 7.3.

* = ilmoitetaan myöhemmin

Suomen cupin historiaa

Cup on jalkapalloilun kilpailuista perinteisin ja Englannin FA cup on vanhin edelleen pelattava kilpailu – ensimmäinen mestari FA cupissa ratkaistiin jo vuonna 1872. Miesten Suomen Cupia on pelattu kaudesta 1955 lähtien. Vahvasti Valkeakoskella vaikuttanut silloinen SPL:n puheenjohtaja Juuso Walden toi cupin Suomeen englantilaisen mallin mukaan. Kaudesta 1981 on taisteltu mestaruudesta myös naisten Suomen Cupissa.

Lue lisää täältä >>