Suomen Cupin finaalit jatkossa Tampereella – Superviikonloppu Tammelan stadionilla vuodesta 2024 alkaen!

Suomen Cupin, Regions’ Cupin ja Roots Cupin finaalit pelataan jatkossa uudella Tammelan stadionilla. Suomen Cup –kilpailut huipentuvat syksystä 2024 alkaen kansainvälisestikin ainutlaatuiseen, koko viikonlopun kestävään Suomen Cupin Superviikonloppuun, koko Suomen yhteiseen jalkapallojuhlaan.

Tammelan stadion vuonna 2023.Kuva: Ⓒ Hannu Rytky

24.11.2023 klo 08:55

Jalkapallon Suomen Cupin finaalit muuttavat Tampereelle ja upouudelle Tammelan stadionille monivuotisella sopimuksella syksystä 2024 alkaen. Finaalien siirtyminen Tammelan stadionille mahdollistaa yhden yhtenäisen huipennuksen kaikille Suomen Cupiin liittyville kilpailuille. Finaaliviikonlopun, 20.-22.9.2024, aikana pelataan peräti kuusi cup-finaalia.

– Suomen Cupin paluu tulos tai ulos -malliin on ollut menestys. Cupin arvostus on ollut uudistuksien jälkeen jatkuvassa nousussa, mikä on upea asia suomalaiselle jalkapallolle ja lämmittää paljon myös henkilökohtaisesti. Uudella Suomen Cupin Superviikonloppu-tapahtumakonseptilla keräämme suomalaisen jalkapalloyhteisön yhteen luomaan ja nauttimaan unohtumattomia cup-tarinoita, Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande sanoo.

Tammelan stadion on huippumoderni jalkapallolle omistettu näyttämö. Tammelan jalkapallonurmi ja stadionin palvelutarjonta mahdollistavat useiden finaaliotteluiden pelaamisen saman viikonlopun aikana ja takaavat loistavat puitteet cup-huumasta nauttimiseen niin tiensä finaaliin raivanneille joukkueille kuin yleisölle.

– Tamperelaiselle jalkapalloilulle ja Tampereelle on hieno asia saada koko viikonlopun kestävä cup-tapahtuma kaupunkiin ja päästä kehittämään sitä yhdessä Palloliiton kanssa. Tammelan uusi stadion sijaitsee keskeisellä paikalla hyvien palveluiden ja liikenneyhteyksien päässä, mikä tuo lisäarvoa myös tapahtumaan saapuville asiakkaille, stadionin operaattorina toimivan Ilves Stadion Oy:n toimitusjohtaja Risto Niklas-Salminen kertoo.

Suomen Cupin kehityspäällikkö Tomi Leivo-Jokimäki iloitsee cup-kilpailujen jatkuvasta kehittymisestä.

– Upouusi Tammelan stadion tarjoaa loistavat puitteet Suomen Cupin Superviikonlopun ja koko Suomen yhteisen jalkapallojuhlan kehittämiseen. Cup-kilpailujen onnistunut uudistaminen ja jatkuva kasvu perustuvat vuorovaikutukseen seurojen ja yleisön kanssa. Tätä vuoropuhelua haluamme jatkaa ja kehittää, Leivo-Jokimäki sanoo.

Tampereella on aiemmin pelattu Miesten Suomen Cupin finaali kolmesti – kahdesti Ratinan stadionilla (1976 & 2016) ja kerran vanhassa Tammelassa (2001). Naisten Suomen Cupin finaali on pelattu kerran Tammelassa, vuonna 1999.

Ilmoittautuminen Suomen Cupiin 2024

Miesten Suomen Cup 27.11.2023-8.1.2024
Naisten Suomen Cup 9.1.-12.2.2024

Ilmoittautuminen tapahtuu Taso-järjestelmässä.

Tammelan stadion vuonna 2023.Kuva: Ⓒ Petteri Lehtonen

Tammelan stadion, Tammelankatu 25, 33500 Tampere

Katsomokapasiteetti: 8000
UEFA 4 -kategorian stadion
Pinta: tekonurmi
Alun perin avattu vuonna 1931. Uusi stadion valmistuu 2023.

Lisätiedot:

ILVES STADION OY