Koulu- ja päiväkotijalkapallo -sivun hero-kuva

Palvelut seuroille koulu- ja päiväkotijalkapallossa

Palvelut ja linkit seuroille liittyen koulu- ja päiväkotijalkapallon järjestämiseen omalla paikkakunnalla.

Kaikki Pelissä - jalkapalloa, futsalia kouluissa ja päiväkodeissa

Toiminnan esittelytilaisuus etänä Teamsillä 5.3. kello 10.30-11.15 ja vaihtoehtoisesti kello 17.30-18.15.
Ilmoittaudu aamupäivään
Ilmoittaudu iltaan

Palloliitto tarjoaa tapahtumien tueksi asiantuntija-apua ja materiaalia päiväkodeille sekä kouluille lahjoitettavaksi. Lisäksi seurat saavat Tule mukaan -kortteja oppilaiden ohjaamiseksi seuran toimintoihin. Tukea, vinkkejä ja materiaalia seurat saavat seurakehittäjiltä.

• Seurojen järjestämät tapahtumat ajoittuvat pääsääntöisesti kevääseen. Yhteistyötä on kuitenkin mahdollista toteuttaa ympäri vuoden. Osana oppitunteja kouluissa pelataan perinteisesti jalkapalloa syksyisin ja talvella voit hyödyntää futsalia.

• Seuran koulu- ja päiväkotiyhteistyö voi toki olla muutakin kuin tapahtumia

• Tärkeää on, että seura sopii koulun/päiväkodin/kunnan kanssa sopivan toimintatavan.

Seurojen järjestämät tapahtumat

Ilmoitathan koulu- ja päiväkotitapahtumistanne meille.

Olemme lomakkeen perusteella yhteydessä pallojen ja muiden materiaalien jakamisesta kouluille/päiväkodeille.
Kannustamme seuroja järjestämään tapahtumia yhteistyössä kunnan ja koulujen kanssa. Jos tarvitset tukea tapahtuman järjestämiseen, niin voit olla yhteydessä Palloliitosta alueesi seurakehittäjään. Tapahtumia voi järjestää monenlaisia:

• Seura voivat kiertää koulu-/päiväkotikohtaisesti, tai järjestää tapahtumapäivän kunnan kouluille/päiväkodeille yhteisesti

• Yksittäiset esimerkkitunnitkin ovat mahdollisia

• Seurat toteuttavat toimintaa resurssiensa mukaan

• Ole yhteydessä alueesi seurakehittäjään tapahtumasta ja pallojen jakamisesta kouluille sekä päiväkodeille.

Lue ja liiku -kampanja

Kampanja toteutetaan yhteistyössä Koululiikuntaliiton, Liikkuvan koulun ja Lukuliikkeen kanssa. Kampanja on suunnattu kaikille Suomen päiväkodeille, eskareille ja alakoulujen 1.-6. luokille.
Löydät kampanjasivuilta runsaasti monipuolista materiaalia lukemisen ja liikkumisen edistämiseksi jalkapallon viitekehyksessä. Siirry kampanjasivulle

• Seuroilla on mahdollisuus olla mukana koulujen ja päiväkotien toiminnassa kampanjan aikana yhdessä sopimallanne tavalla.

• Tavoitteena on tukea, kannustaa ja innostaa lapsia kahden tärkeän asian, lukemisen ja liikkumisen pariin.

• Kampanja toteutaan toukokuussa.

FutsalSkaba

FutsalSkaba on Koululiikuntaliiton ja Palloliiton yhdessä toteuttama huippusuosittu kiva kisailu kaikille eskareille ja 1.-6. luokkien oppilaille, jossa seuran on mahdollisuus olla mukana.

• Seuroille FutsalSkaba on oiva paikka synnyttää ja vahvistaa yhteistyötä koulujen kanssa sekä kohdata uusia harrastajia talviaikaan.

• FutsalSkaba pelataan koulutasolla koulun omien olosuhteiden ollessa täydellinen pelikenttä!

• Koululaiset pääsevät yhdessä opettelemaan yhteishenkeä, yhteistyötä, kaveruutta ja Reilun Pelin arvoja. Arvoja, jotka ovat tärkeitä arjessa sekä urheilussa.

• FutsalSkaba toteutetaan aina alkuvuodesta.

Seura kerhotoiminnan järjestäjänä

Seura voi järjestää kouluissa kerhotoimintaa tai aamu- ja iltapäivätoimintaa. Edellä mainituilla tarkoitetaan oppituntien ulkopuolista harrastustoimintaa.
Harrastamisen Suomen malli on opetus- ja kulttuuriministeriön luoma toimintamalli, jonka kautta oppituntien ulkopuolista harrastustoimintaa toteutetaan. Seura voi toimia toiminnan järjestäjänä yhteistyössä kunnan kanssa. Lisätietoa oheisen linkin kautta.

Lisätiedot alueellisesti

Eteläinen

Lasse Keski-Loppi

lasse.keski-loppi@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet ja soveltavan jalkapallon kehitystehtävät (valtakunnallinen rooli).

Silja Ranta

silja.ranta@palloliitto.fi

Harrastajamäärän kasvua tukevat toimenpiteet, seuratoimijoiden osaamisen kehittäminen, seuraviestinnän ja -markkinoinnin tukeminen

Toni Räisänen