UUDISTUNUT HUUHKAJA-HELMARIPOLKU TARJOAA PELIKESKEISEN VERTAISOPPIMISEN ALUSTAN SEUROJEN PELAAJAKEHITYKSEN TUEKSI!

Huuhkaja-Helmaripolku on suomalaisen jalkapallon yhteinen oppimisen ja tiedolla johtamisen alusta – seurojen pelaajakehityksen tueksi. Uudistuneella kokonaisuudella pyrimme vahvistamaan suomalaisen pelaajakehityksen tuloksia kokoamalla jalkapallon ydintoimijat yhteen, pelin ympärille. Huuhkaja-Helmaripolku jakautuu kahteen osakokonaisuuteen: tiedolla johtamiseen ja Huuhkaja-Helmariliigaan (kilpailujärjestelmä). Suomen Palloliitto ry. järjestää Huuhkaja-Helmaripolun yhteistyössä Eerikkilä Sport & Outdoor Resort’n kanssa.

Aiemmin järjestetyt kansallisen (SHA) ja alueellisten valmennuskeskusten järjestämät kehittymisen seurantatapahtumat sekä Huuhkaja-Helmaripäivät yhdistyvät uuteen Huuhkaja-Helmaripolkuun, ja poistuvat itsenäisinä palvelunimikkeinä vuoden 2022 alusta alkaen.

MISTÄ HUUHKAJA-HELMARIPOLKU KÄYTÄNNÖSSÄ KOOSTUU?

Kilpailullisista ja laadukkaista peleistä, pelikeskeisestä koulutuksesta ja vuorovaikutuksesta muiden valmentajien kanssa, pelaajien sekä joukkueiden kehittymisen järjestelmällisestä seurannasta osana arjen valmennusta, ja innostavista elämyksistä sekä näyttömahdollisuuksista tulevaisuuden Huuhkajille ja Helmareille.

TIEDOLLA JOHTAMINEN

Huuhkaja-Helmaripolku on suunniteltu vahvistamaan seurojen johdonmukaista pelaajakehityksen tiedolla johtamista. Tiedolla johtamisen kokonaisuus jakautuu seura-arjessa ja Huuhkaja-Helmaritapahtumissa toteutettavaan seurantaan (tiedon keruu, käsittely, esitys, käyttöönotto) ja tiedon käyttöönotto valmennustoiminnassa edesauttavaan tukiprosessiin (koulutukset, valmennustoiminnanohjaus, työpajat, tapahtumat). Pelaajakehityksen tiedolla johtamisen kokonaisuus on kohdistettu seurojen 10-17 -vuotiaisiin poika- ja tyttöpelaajiin.

Peli on tiedolla johtamisen keskiössä Huuhkaja-Helmaripolulla, jonka tueksi on kehitetty yhteinen pelaajakehitystiedon viitekehys, huippusuoritusmalli.

Seuroille tarjottavat tiedolla johtamisen -kokonaisuudet on jaettu viiteen eri palvelutasoon – vastaamaan laajasti erikokoisten ja -tyyppisten seurojen tarpeita. Tasojen 1-3 palvelutuotannosta vastaa Suomen Palloliitto ja tasojen 4-5 Eerikkilä Sport & Outdoor Resort. Kaikki palvelutasot perustuvat samaan yhteiseen tiedolla johtamisen viitekehykseen (huippusuoritusmalli), mutta seurannan ja tukiprosessin laajuus sekä intensiteetti eroavat palvelutasojen välillä. Palvelutaso 2 käynnistyy vasta vuonna 2023.

HUUHKAJA-HELMARILIIGA

Huuhkaja-Helmaripolussa pelikeskeisyys korostuu myös uuden virallisen kilpailujärjestelmän, Huuhkaja-Helmariliigan, myötä, joka käynnistyy alkuvuonna 2022. Kilpailujärjestelmän pelejä järjestetään alueellisesti ja valtakunnallisesti järjestettävissä Huuhkaja-Helmaritapahtumissa, joiden kautta niin joukkueilla kuin yksittäisillä pelaajilla on mahdollisuus edetä seuraavalle tasolle – aina kansainvälisiä vastustajia vastaan pelaamaan. Kaikille avoin Huuhkaja-Helmariliiga järjestetään 12-14 -vuotiaille (pojat ja tytöt).

Tarkemmin Huuhkaja-Helmariliigan 2022 rakenteesta, tapahtumista ja ilmoittautumisesta julkaistaan näillä sivuilla 31.10.2021 mennessä.

Alustavat Huuhkaja-Helmaritapahtumien aikaikkunat löytyvät (ja päivittyvät) vuosikelloon.

VUOSIKELLO JA AIKATAULU

Alta löytyy keskeisten pelaajakehitys-, kilpailu- ja muiden toimintojen vuosikello – sisältäen Huuhkaja-Helmaripolun tapahtumat/tapahtumaikkunat vuodelle 2022. Vuosikelloa päivitetään syksyn 2022 aikana.

YHTEYDENOTOT JA LISÄTIETOA

Mikäli kaipaatte Huuhkaja-Helmaripolusta lisätietoa, olkaa yhteydessä palvelupäällikkö Tero Koskelaan ([email protected])