Vantaasta Palloliiton kaupunkikumppani

Suomen Palloliitto ja Vantaan kaupunki allekirjoittivat kaupunkikumppanuuden aiesopimuksen. Kaupunkikumppaneita Vantaan lisäksi ovat mm. Tampere, Turku, Porvoo, Kotka, Lahti ja Jyväskylä.

Aluepäällikkö Taneli Haara ja liikuntajohtaja Veli-Matti Kallislahti allekirjoittivat aiepöytäkirjan Vantaalla 5.9.

21.9.2022 klo 22:14

Vantaan kaupungin, vantaalaisten seurojen ja Palloliiton yhteistyöllä halutaan tulevaisuudessa entistä tiiviimmin tukea kaikkien osapuolien tavoitteiden saavuttamista. Kaupunki on seuroille tärkein yhteistyökumppani ja toisaalta seurojen merkitys kuntalaisten hyvinvoinnin luomisessa ja kaupungin elinvoiman kasvattamisessa on mittava.

Aiesopimus määrittelee raamit yhteistyölle ja tämän kautta tavoitteena on muodostaa tavoitteellinen ja säännöllinen vuoropuhelu Vantaan kaupungin, seurojen ja Palloliiton välille.

- Yhteistyö Vantaan kaupungin kanssa on ollut sujuvaa ja kaupunkikumppanuuden myötä siitä tulee entistäkin systemaattisempaa. Jalkapallo- ja futsalyhteisö haluaa olla mukana tukemassa vantaalaisten hyvinvointia ja Vantaan kaupungin elinvoimaa, toteavat kaupunkikumppanuuden aiesopimuksen Palloliiton puolesta allekirjoittaneet pääsihteeri Marco Casagrande sekä Eteläisen alueen aluepäällikkö Taneli Haara.

Aiepöytäkirjan pohjalta kaupungin, seurojen ja Palloliiton kesken käydään vuosittaiset keskustelut, joissa tarkastellaan osapuolille keskeisiä asioita. Näihin liittyvät mm. kouluyhteistyö, syrjäytymisen ehkäiseminen ja olosuhteet.

Vantaan kaupungin liikuntajohtaja Veli-Matti Kallislahti katsoo myös mielenkiinnolla tulevaisuuteen

- Tavoitteet ovat yhteisiä. Kaupungin ja Palloliiton tehtävänä on auttaa seuroja onnistumaan. Palloliiton ja UEFA:n SROI-mallinnus on mielenkiintoinen avaus, joka auttaa ymmärtämään liikunnan ja urheilun merkitystä myös taloudellisesti.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä