U16-pojat nimetty helmikuun maajoukkueleirille

Joukkue pelaa leirillä kaksi sisäistä harjoitusottelua. Pelaajalista löytyy uutisen lopusta.

Otto Tiitinen debytoi maajoukkueessa viime vuonna. Kuva elokuun Ruotsi-ottelusta.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

31.1.2024 klo 13:55

U16-pojat (2008 ja myöhemmin syntyneet) leireilee Eerikkilässä 12.–15. helmikuuta. Tapahtuma on Minihuuhkajille vuoden ensimmäinen – joukkueen ohjelma vuodelle 2024 löytyy täältä.

– Helmikuun puoliväli on haastava ajankohta pelaajavalintoja ajatellen. U17-poikien EM-karsinnat menivät syksyllä Kai Pahlman -turnauksen päälle, ja tärkeä tarkkailutapahtuma jäi osaltani väliin – onneksi näin pelaajia joulukuun Alueturnauksessa ja tammikuun Pori Winter Cupissa. Alueturnauksella oli iso merkitys näihin valintoihin kuin myös viime vuoden maaotteluilla, päävalmentaja Erkka V. Lehtola toteaa.

– BSM-sarja alkoi viime viikonloppuna, joten minulla on tuoreita havaintoja pelaajista. Valitettavasti loukkaantuneiden pelaajien lista on pitkä. Olen tehnyt laajan soitto- ja viestikierroksen suomalaisille valmentajille – joukkueessa on pelaajia myös ulkomailta. Alberto Velasquez ja Bruno Katz olivat tammikuussa U17-poikien mukana, ja he jäävät sivuun tältä leiriltä. He ovat mahdollisesti mukana vuotta vanhempien seuraavissa maaotteluissa.

Minihuuhkajat pelaa vuoden ensimmäiset maaottelunsa huhtikuussa, kun joukkue matkaa Kroatiassa pelattavaan UEFA Development -turnaukseen. Tätä ennen ikäluokan Future-ryhmä osallistuu 2009 syntyneiden Minialueturnaukseen.

– Lähden vuoteen hyvillä fiiliksillä – joukkue pelasi Kai Nyyssösen alaisuudessa mukavan määrän maaotteluita, mikä on hieno asia. Kansainväliset ottelut sekä toimintakulttuurimme ovat tulleet tutuksi suurelle joukolle pelaajia. Minialueturnauksen ansiosta saamme taas yhden erinomaisen tarkkailumahdollisuuden lisää. Pääsemme konkreettisesti osoittamaan fyysisessä kehityksessä muita jäljessä tsemppaaville pojille, miten arvokkaita he ovat, Lehtola avaa.

– Kroatian turnaus on loistava tapahtuma, jota odotan innolla. Kohtaamme Kroatian lisäksi Ruotsin ja Uruguayn, joten saamme heti keväälle kovia pelejä. Ohjelmamme näyttää erinomaiselta karsintoihin valmistautumisen kannalta.

Suomen joukkue (aiemmat seurat Suomessa):
Maximillian Aerts (mv), VJS (KoiPS, HJK, KäPa, TiPS)
Alex Hilden (mv), FC Inter (Ilves)
Niki Hasselman (mv), PKKU (TuPS)
Niilo Husu (mv), Ilves
Topi Mustonen, Ylämyllyn Yllätys
Onni Kallio, OLS (Ajax-Sarkkiranta) (nimetty Emil Väre, FC Jazz-j (Pihlavan Työväen Urheilijat) tilalle 12.2.)
Kevin Haarma, VJS (TiPS, HCFA) (nimetty Casper Langhoff, FC Honka (PPJ, GrIFK) tilalle 12.2.)
Juho Heikkilä, FC Inter (TuNL) (nimetty Ville Kumpu, Ilves tilalle 12.2.)
Luka Puhakainen, LAUTP (nimetty Tatu Hukkanen, KuPS (Nilsiän Pallo-Haukat) tilalle 12.2.)
Fabian Schmid, TSV 1860 Munich
Miska Laaksonen, P-Iirot (Lauttakylän Luja)
Eerik Salmivuori, PPJ (HJK)
Ashton Ezinwa, Royal Antwerp FC
Topias Töllinen, PKKU (RiPS, HyPS)
Eetu Grönlund, HJK (PiTa)
Musa Hietakangas, FC Honka (HJK, FC Espoo, KaPy)
Ossi Niemi, PKKU (RiPS, HyPS)
Niilo Siren, VJS (TuPS)
Daniel Vadell, FC Honka (FC Espoo, FC Kasiysi)
Otto Tiitinen, Ilves (HyPS, LPS)
Raminder Singh, FC Honka (HJK, PPJ) (nimetty Tomi Väkiparta, FC Jazz-j (MuSa) tilalle 7.2.)
Antton Nylund, HJK
Leevi Palmula, HJK
Alex Ezinwa, Patro Eisden Maasmechelen
Ruben Barrett, FC Jazz-j (MuSa)
Otto Eloluoto, FC Inter (TPS, Raision Nappulaliiga)
Luka Räsänen, JIPPO-j
Nicholas Vainio, AIK
Aapo Ruohio, LAUTP (nimetty Ermal Rrustemi, SalPa (Salon Wilpas) tilalle 12.2.)
Samuel Ramos, Djurgårdens IF
Ahti Haikala, FC Honka (LPS, ToTe, PK-35)
Valtteri Lehtomäki, Ilves (Valkeakosken Nappulaliiga)
Arvid Bergvik, VIFK (Närpes Kraft, Malax IF)