"Tervetuloa katsomaan huippufutsalia" – Sergei Korsunov haluaa nähdä Turussa paljon futsalkansaa

Suomi hakee revanssia Georgiasta keskiviikkona 11. lokakuuta klo 18:10 alkaen. Lippuja tapahtumaan on vielä saatavilla, ja ottelua voi seurata Ylen kanavilla.

Sergei Korsunov toivoo Suomelta vahvempaa prässipeliä.Kuva: Ⓒ Riku Laukkanen /Riku Laukkanen

9.10.2023 klo 13:20

Suomi kärsi lauantaina MM-karsintaottelussa tappion Georgiaa vastaan. Tämä toi Suomen tukalan tilanteen eteen. Kolmen pelatun ottelun jälkeen Suomi on Elite Round lohkossaan kolmantena kolmella pisteellä. Lohkotilanteen lisäksi vakavaksi pelaajia on vetänyt ottelun kulku: Suomi ei onnistunut niissä asioissa, mitkä normaalisti tekevät Suomesta Suomen.

– Prässipelissä emme yksinkertaisesti saaneet ylhäältä riistoja. Georgia teki myös kolme ensimmäistä maalia vastahyökkäyksistä, toteaa vakavana Sergei Korsunov.

Suomi kuitenkin pystyi parantamaan pallollista peliään verrattuna edelliseen otteluun Armeniaa vastaan. Prässin alta päästiin pois suhteellisen kivuttomasti, mutta hyökkäysten päättäminen oli haasteellista. Kenttätasapaino ei ollut kunnossa, ja Georgia pääsi vaarallisiin vastahyökkäyksiin. Paikkojakin Suomella toki oli.

– Jos olisin omista paikoista tehnyt, niin peli olisi voinut olla aika erilainen, Korsunov harmittelee.

Suomi ei hyökkäspäässä muutenkaan ollut terävimmillään. Vastahyökkäykset kuivuivat usein kasaan heikkoihin syöttöihin ennen, kun viimeistelyä päästiin edes yrittämään. Suomen yksi vahvuus, erikoistilanteet, eivät myöskään tuottaneet toivottua tulosta – lukuunottamatta Justus Kunnaksen komeaa vapaapotkumaalia.

– Saimme aika monta vastahyökkäystä, joita ei saatu päätettyä. Myös erikoistilanteissa jäi parantamisen varaa.

Turussa revanssin paikka

Vaikka ensimmäinen ottelu Georgiaa vastaan ei edennyt suunnitelmien mukaan, kaikki eväät pelin fokuksen kääntämiseen olivat koko ajan käsissä. Suomi saa uuden mahdollisuuden Georgiaa vastaan heti keskiviikkona 11. lokakuuta, kun georgialaiset matkaavat Turkuun Suomen vieraaksi.

– Meillä on revanssin paikka. Pelissä Georgiassa oli myös hyviä hetkiä, mutta nyt niistä täytyy saada enemmän irti, Korsunov sanoo.

Revanssin paikka tarjoutuu tällä kertaa poikkeuksellisesti Turussa Kupittaan Palloiluhallissa. Korsunov kuitenkin muistuttaa, että pidempään mukana olleille Turku ei ole vieras paikka maaotteluita pelata.

– Olemme itseasiassa pelaneet Turussa yhden Nordic Cupin, joten sinänsä se on kyllä tuttu paikka pelata.

Korsunov haluaakin nähdä Turussa mahdollisimman paljon innokkaita futsalfaneja. Tilanteen MM-karsinnoissa ollessa Suomelle tiukka, fanien tukea kaivataan enemmän kuin koskaan.

– Tervetuloa katsomaan huippufutsalia, tarvitsemme teidän tukeanne. Kannustakaa meidät voittoon! Korsunov päättää.

MM-karsinnat, Elite Round

Suomi – Georgia
ke 11.10. klo 18:10 | Kupittaan palloiluhalli, Turku >> osta liput
Ottelua voi seurata myös Yle TV2:n ja Yle Areenan välityksellä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä