Suomi tavoittelee e-jalkapallon MM-lopputurnauspaikkaa

FIFAe Nations Cupin lopputurnauspaikat jaetaan 18.-21.5. pelattavassa playoffs-karsinnassa.

FeNS 2023 playoffs pelaajavalinnat

16.5.2023 klo 10:31

- "Viime kauden pettymyksen jälkeen, ainoastaan lopputurnauspaikka kelpaa tulokseksi nyt viikonlopulta. Edellinen karsintaturnaus näytti, että voidaan voittaa kenet tahansa, joten meidän pitää uskoa omaan tekemiseen.", linjaa e-jalkapallotoiminnasta vastaavaa jäsenpalvelupäällikkö Taneli Sopanen.

Näistä lähtöasetelmista Suomi lähtee tavoittelemaan paikkaa FIFAe Nations Cupin finaaleihin eli kansanomaisesti e-jalkapallon MM-lopputurnaukseen. Edellisellä kaudella Suomen matka päättyi nimenomaisesti vastaavassa playoffs-vaiheessa, kun se jäi kivenkovassa alkulohkossaan viimeiseksi. Tällä kaudella "Pingviinit" ovat olleet nousujohteisessa vireessä ja edellisen karsintavaiheen Suomi selvitti tappioitta.

Suomi lähtee viikonloppuun samalla pelaajakolmikolla, kun millä se pelasi edellisen kerran. Pelaavassa kokoonpanossa ovat Jesse "Kossu72" Kosamo, Jeremias "Jerkos" Kosamo ja Anton "Anzinho" Korvenaho. Lisäksi joukkuetta täydentää pelaaja-valmentajan tittelillä Juuso "jtasku" Tasku.

Torstaina ja perjantaina pelataan kaksinkertainen alkulohkovaihe, josta neljä parasta joukkuetta per lohko etenee lauantain pudotusotteluihin. Suomen kanssa D-lohkossa pelaavat Ruotsi, Englanti, Romania ja Sveitsi. Maailman rankingin kolmantena oleva Ruotsi ja Englanti (#12) ovat lohkon ennakkosuosikit, mutta viimeisestä kahdesta jatkopaikasta tullaan käymään kiivasta taisto.

Sekä torstain että perjantain ottelut alkavat Suomen osalta klo 18:30.

FeNS otteluohjelma to 18.5.

Perjantaina ottelujärjestys on sama, mutta koti- ja vierasjoukkueiden paikat vaihtuvat päikseen. Tällä ei ole juurikaan merkitystä, koska Suomi pelaa kaikki ottelunsa Varsovan palvelimella pois lukien Ruotsi-pelit, jotka pelataan Helsingin serverillä.

FIFAe Nations Series 2023 - Playoffs perjantain aikataulu

FIFAe Nations Series Playoffs otteluita pääset seuraamaan tuttuun tapaan, joko Palloliiton YouTube-kanavalta tai ENCE:n Twitch-kanavalta. Ottelut selostaa Joni "JP" Partiainen ja asiantuntijana toimii Erno "Egoapina" Parkkonen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä