Nummelan Palloseuralle LähiTapiolan 15 000 euron pääpalkinto

LähiTapiola ja Palloliitto ovat palkinneet kuluneen vuoden aikana paikallisia jalkapalloseuroja harrastamista tukevista teoista. Harrastamisen vahvat seurateot -konseptin pääpalkinnon saaja on Nummelan Palloseura. Palkinto luovutetaan 17. marraskuuta Huuhkajien EM-karsintaottelussa Olympiastadionilla.

Harrastamisen vahvat seurateot 2023.

17.11.2023 klo 09:48

Harrastamisen vahvat seurateot -konsepti huipentui 15 000 euron arvoiseen pääpalkintoon, jonka saajan valitsi Huuhkajien entinen kapteeni Tim Sparv. Voittajaseuran Nummelan Palloseuran lisäksi ehdolla pääpalkinnon saajiksi olivat Pallo-Iirot ja Haukiputaan Pallo. Ehdokkaat valikoituivat Palloliiton alueellisten seurakehittäjien ehdotusten sekä seurapalvelujen valtakunnallisen kehitysryhmän äänestyksen pohjalta.

Pääpalkinnon kriteereinä olivat muun muassa seuran toiminnan vastuullisuus ja sosiaalinen vaikuttavuus, poikkeuksellisen laaja ja monimuotoinen ruohonjuuritason toiminta sekä kokonaisvaltainen lähestymistapa ”Jalkapalloa jokaiselle” toiminta-ajatuksen mukaisesti.

- Tässä kilpailussa on vain voittajia. Voimme olla ylpeitä seuroistamme ympäri maata. Seuroissa tehdään laadukasta ja vastuullista työtä ja heidän pyrkimyksensä antaa jokaiselle mahdollisuus olla osa yhteisöä on todella ihastuttavaa, sanoo konseptin päätuomari Tim Sparv.

Nummelan Palloseura ”Enemmän kuin urheiluseura”

Vuonna 1964 perustettu Nummelan Palloseura tarjoaa matalan kynnyksen toimintaa kaikenikäisille liikkujille niin jalkapallon parissa kuin lajin ulkopuolella. NuPSilla onkin suuri merkitys Vihdin alueen liikuttajana ja se panostaa erityisesti ikäihmisten ja koululaisten liikuttamiseen. Tämän mahdollistaa aktiivinen yhteistyö Vihdin kunnan kanssa. Seurassa työskentelee kolme liikunnanohjaajaa, joiden työtehtävät painottuvat täysin kuntalaisten liikunnan tukemiseen.  Seuran toiminta on kiistatta paikallisesti merkittävää, tunnettua ja vaikuttavaa. NuPSin slogan onkin osuvasti ”Enemmän kuin urheiluseura”.

- Nummelan Palloseuran slogan on ajattelutapa, mikä resonoi minussa heti sen nähtyäni. Jalkapalloilijana tiedostin, että voin olla paljon enemmän kuin urheilija. Uskon vahvasti siihen, että sekä urheilijoilla että urheiluseuroilla on fantastinen mahdollisuus vaikuttaa, ei pelkästään kentällä, vaan myös yhteiskunnassa, Sparv sanoo.

NuPSin laajasti mukaan ottava ja suunnitelmallinen toiminta on näkynyt viime vuosien aikana myös harrastajamäärien kasvussa. Vuonna 2020 NuPSissa oli rekisteröityjä pelaajia 770, kun tällä hetkellä pelaajia on jo lähes tuhat.

- Seuramme harrastajamäärä on kasvanut erittäin voimakkaasti viime vuosien aikana. Samaan aikaan itse seuramme on kehittynyt vähintään yhtä hyvin. Olemme alueen suurin liikuttaja ja haluamme myös olla esimerkkinä varsinaisen liikuntalajin ulkopuolisesta vastuunkannosta yhteiskunnassa, kertoo Nummelan Palloseuran kehittämispäällikkö Timo Tuomi.

Pääpalkinto luovutetaan Huuhkajien ottelussa Olympiastadionilla

Pääpalkinto luovutetaan Nummelan Palloseuralle Huuhkajien 17. marraskuuta Pohjois-Irlantia vastaan pelattavan EM-karsintaottelun yhteydessä Olympiastadionilla. Nummelan Palloseurassa iloitaan voitosta:

- Todella mahtava juttu päästä kolmen joukkoon, puhumattakaan voittaa pääpalkinto. Hienoa, että meidän seuratyötämme arvostetaan näin paljon. Tämä on ihan uskomaton juttu meidän seurallemme ja koko Vihdille. Palkintoraha menee seuran ja yhteiskuntavastuullisen toiminnan kehittämiseen, vihtiläisten hyväksi, iloitsee Tuomi.

- Isot onnittelut Nummelan Palloseura! Toivon, että kehityksenne jatkuu myös tulevaisuudessa. Toivon myös, että seuranne toiminta voisi olla inspiraation lähde muille seuroille, jotta jokainen ihminen maassamme saisi harrastaa jalkapalloa hyvässä ja turvallisessa ympäristössä, onnittelee Sparv.

Lue lisää LähiTapiolan ja Palloliiton Harrastamisen vahvat seurateot -konseptista. >>

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä