#Kaikkipelaa-kampanja kannustaa jalkapalloharrastuksen pariin!

Suomen Palloliiton #kaikkipelaa-kampanja haastaa yhdessä seurojen kanssa jalkapallon harrastajat tunnustamaan rakkauttaan lajiin ja kannustamaan mukaan ne, jotka vasta harkitsevat kentän laidalla mukaan tulemista. Julkaise oma futisvideo hashtagilla #kaikkipelaa ja osallistut mahtavien futispalkintojen arvontaan!

#kaikkipelaa

9.5.2023 klo 14:40

Toukokuun ajan käynnissä olevan #kaikkipelaa-kampanjan tavoitteena on harrastajamäärien kasvattaminen kertomalla, miksi jalkapallo on hyvä harrastus ja miksi se kannattaa aloittaa juuri nyt. Suomen Palloliitto haastaakin kaikki jalkapallon ja futsalin harrastajat jakamaan rakkautensa lajiin sosiaalisessa mediassa.

Kuvaa video, jossa kerrot futisharrastuksestasi ja jaa se Instagramissa tai TikTokissa hashtagilla #kaikkipelaa toukokuun loppuun mennessä. Kaikkien osallistujien kesken arvotaan VIP-paketti Huuhkajien EM-karsintaotteluun sekä muita mahtavia futisaiheisia palkintoja. Löydät tarkemmat ohjeet ja säännöt kampanjasivulta kaikkipelaa.fi.

Kampanjan aikana myös eri somevaikuttajat julkaisevat Instagramissa ja TikTokissa omat videonsa, joissa he kertovat, miksi he rakastavat juuri jalkapalloa.

Seuroilla on kampanjassa keskeinen rooli

- Juuri nyt toukokuussa on loistava mahdollisuus aloittaa uusi jalkapalloharrastus! Olemme huomanneet, että seurat kaipaavat apua toimintansa markkinoimisessa, joten päätimme auttaa seuroja. Yhteisellä, uudella viestintäkampanjalla seurojen kanssa haluamme fiilistellä kaikkea sitä hyvää mitä jalkapallo ihmiselle tekee sekä päästää itse harrastajat ääneen. Viesti on sitä näkyvämpi ja vahvempi mitä useampi seura ja pelaaja lähtee mukaan, joten todella toivon, että seurat tarttuvat tähän, kannustaa Palloliiton seurakehittäjä Silja Ranta.

Palloliitto kysyi alkuvuodesta eri-ikäisiltä futareilta syitä, miksi he harrastavat jalkapalloa tai futsalia. Näistä vastauksista on nyt koottu sometaittoja hyödynnettäväksi seurojen viestintään. Palloliitto kannustaa jakamaan kyseisiä sometaittoja ja jakamaan jalkapallon ilosanomaa seuran omissa somekanavissa toukokuussa kampanja-aikana hashtagilla #kaikkipelaa. Tarkemmat ohjeet ja materiaalit löydät osoitteesta kaikkipelaa.fi.

- #kaikkipelaa-kampanja on myös erinomainen malli pelaajien aktivoinnista seuran oman toiminnan viestimiseen, sillä pelaajat osaavat parhaiten näyttää ja kertoa, minkälainen fiilis omassa joukkueessa ja seurassa on. Jokaisen pelaajan ja joukkueen tarina on myös tärkeä, niin yksilön kuin seuran näkökulmasta, sanoo Palloliiton seurakehittäjä Outi Järvelä.

Puoli miljoonaa tapaa pelata jalkapalloa

Viime vuosina jalkapalloa ja futsalia pelaamaan rekisteröityneiden määrä on rikkonut uusia ennätyksiä, kasvaen jopa kymmenentuhannen pelaajan vuositahtia. Palloliiton jäsenseuroissa jalkapallon harrastajia on yli 150 000. Suomen Gallupin tutkimuksen mukaan palloilijoiden kokonaismäärä on vieläkin suurempi, ja jalkapalloa pelaa tavalla tai toisella jopa 500 000 suomalaista.

Myös naisten ja tyttöjen pelaajamäärissä tehtiin viime vuoden päätteeksi ennätys: jo lähes 40 000 heistä pelaa Palloliiton jäsenseuroissa. Tyttöjen osuuden lisääminen pelikentillä on myös Palloliitolle tärkeää ja tavoitteena onkin, että vuonna 2027 joka kolmas pelaajaksi rekisteröitynyt olisi tyttö tai nainen. Viime vuonna Helmarit lahjoitti osana yhteistyökampanjaa yli 7500 palloa uusille tyttöpelaajille.

Kiinnostaako jalkapallon aloittaminen? – Etsi lähin joukkueesi harrastushausta.

Kampanjan sivut: kaikkipelaa.fi

Katso kampanjan materiaalit seuroille täältä.

Katso kampanjassa mukana olevien vaikuttajien futisvideot!
TikTok: @kliffa, @jaakobrissanen
Instagram: @joonapuhakka, @poikienaiti