Helmarit lahjoittivat 7578 palloa uusille tyttöpelaajille

Yhteistyössä Niken ja Stadiumin kanssa toteutettu Kaikki alkaa pallosta -kampanja rohkaisi uusia tyttöjä jalkapallon pariin ja kannusti tyttöpelaajia liikkumaan pallon perässä myös vapaa-ajalla.

Kaikki alkaa pallostaKuva: Pinja Akkanen

28.12.2022 klo 10:00

Yhteistyössä Niken ja Stadiumin kanssa, Helmarit lahjoittivat kuluneella kaudella jalkapallon joukkueessa aloittaneille uusille tyttöpelaajille ympäri Suomen. Kampanjan kautta 150 urheiluseuraa tilasi Niken jalkapalloja yhteensä 7578 tyttöpelaajalle.

- Me Nikellä olemme todella ylpeitä jälleenmyyntikumppanimme Stadiumin kanssa siitä, että olemme Suomen Palloliiton kumppaneita. Palloliitto jakaa arvomme ja tämä kampanja tekee meistä entistä ylpeämpiä. Jatkamme yhdessä tyttöjen kannustamista jalkapallon pariin, sanoo Niken Pohjoismaiden lajiliitto- ja seuramyynnin päällikkö David Nordbeck.

Kampanjan tavoitteena oli rohkaista yhä useampia tyttöjä tutustumaan jalkapalloon lajina sekä kannustaa pelaajauraansa aloittavia tyttöjä liikkumaan pallon perässä myös ohjattujen harjoitusten ulkopuolella.

- Kampanjan myötä haluamme kannustaa myös tyttöjä ottamaan rohkeammin pallo kainaloon ja liikkumaan sen perässä omalla ajalla. Olen iloinen, että seurat ympäri Suomen lähtivät tähän innolla mukaan, iloitsee Palloliiton kehityspäällikkö Heidi Pihlaja.

Kampanja toteutettiin osana naisten EM-kisavuotta. Vaikka tulosten kannalta heinäkuussa Englannissa pelatut EM-kisat olivat Suomelle pettymys, jalkapallo naisten ja tyttöjen lajina kasvaa. Tämä näkyi kisojen katselumäärissä. Helmareiden otteita EM-viheriöillä seurasi nimittäin useampi ihminen kuin koskaan aiemmin – niin stadionilla kuin kotikatsomoissa.

Jalkapallon suosio tyttöjen ja naisten lajina konkretisoituu myös harrastajamäärissä. Viime vuonna jalkapalloa harrasti ennätykselliset yli 37 000 tyttöä ja naista. Myös tänä vuonna ennätykset on pistetty uusiksi. Tällä hetkellä jalkapalloa harrastaa 38 341 tyttöä ja naista, joka on noin 25 prosenttia kaikista 150 894 rekisteröityneestä pelaajasta. Palloliiton tavoitteena on, että joka kolmas rekisteröitynyt pelaaja olisi tyttö tai nainen vuoteen 2027 mennessä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä