Jalkapallo-Säätiön avustushaku vuodelle 2023 avattu – Ukrainalaispelaajien pelipassimaksut hyvitetään täysimääräisesti seuroille

Jalkapallo-säätiön avustusta voi hakea Respect-toimintaan ja jalkapallokulttuuria edistäviin toimenpiteisiin sekä vähävaraisten tai syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoiminnan edistämiseen.

Kuvituskuva.Kuva: Ⓒ SPL /Pinja Akkanen

5.9.2022 klo 18:06

Jalkapallo-Säätiön hallitus avasi kokouksessaan 1. syyskuuta avustushaun vuodelle 2023. Hakuaikaa on 31. lokakuuta saakka. Haettavana on yhteensä enintään 150 000 euroa, josta vähintään 100 000 euroa kohdennetaan vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoiminnan kehittämiseen.

Avustusta voi hakea Jalkapallo-Säätiön avustuskriteerien mukaan johonkin seuraavista käyttötarkoituksista:

1) Respect -toimintaa ja jalkapallokulttuuria edistäviin hankkeisiin, toimenpiteisiin tai julkaisuihin

2) Vähävaraisten tai syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoiminnan edistämiseen

Kaikille seuroille avoin Jalkapallo-Säätiön -avustusinfo järjestettiin torstaina 29.9. klo 15.30-16.15. Avustusinfon materiaalit >>

TUTUSTU JALKAPALLO-SÄÄTIÖN TOIMINTAAN >>

Vähävaraisten tai syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoiminnan edistämistä (avustusluokka 2) tuetaan Jalkapallo-Säätiön alaisuuteen syksyllä 2017 perustetusta edesmenneen puheenjohtaja Pertti Alajan mukaan nimetystä rahastosta. Rahaston perustamispääoma syntyi Pertti Alajan muistotilaisuuden yhteydessä saaduilla lahjoituksilla. Vuoden 2023 avustushaussa Pertti Alaja -rahastosta jaetaan enintään 75 000 euroa avustuksina. Rahaston tuotto käytetään lyhentämättömänä vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapalloharrastuksen mahdollistaviin toimenpiteisiin Suomen Palloliiton jäsenseuroissa. Rahaston käytöstä ja siitä myönnettävistä avustuksista vastaa Jalkapallo-Säätiön hallitus.

Avustuksia voidaan myöntää vain Suomen Palloliiton jäsenseurojen hakemuksesta. Avustuksia voidaan myöntää vain hakijaseuroille, joilla on tähän tarkoitukseen perustettu rahasto ja toimintamalli, jolla taloudellista tukea ohjataan heikommassa asemassa olevien perheiden lasten ja nuorten harrastustoiminnan mahdollistamiseen. Hakemuksen liitteeksi tulee liittää hakijaseurassa hyväksytyt rahaston säännöt.

Jalkapallo-Säätiö järjestää avustushausta erillisen hakuinfon syyskuun aikana. Tarkempi ajankohta ja infon Teams -linkki ilmoitetaan syyskuun puolivälissä julkaistavassa seurakirjeessä.

HAKULOMAKE >>

Jalkapalloa jokaiselle – Lahjoita Jalkapallo-Säätiölle!

Jalkapallo-Säätiön Pertti Alaja -rahastoa voi halutessaan tukea lahjoittamalla sopivaksi katsomansa summan tilille Nordea FI56 1521 3000 1034 34 (NDEAFIHH) ja merkitsemällä viestikenttään lahjoittajan nimi. Mahdollisissa suuremmissa lahjoituksissa pyydetään ottamaan yhteyttä Säätiön asiamieheen. Rahaston saamista lahjoituksista ja siitä myönnetyistä avustuksista raportoidaan vuosittain Jalkapallo-Säätiön verkkosivuilla sekä avustusmenettelyjen yhteydessä julkaistavien uutisten ja tiedotteiden avulla.

Ukrainalaispelaajien pelipassimaksut hyvitetään täysimääräisesti seuroille

Jalkapallo-Säätiön hallitus päätti kokouksessaan, että alkukauden aikana Palloliiton jäsenseuroihin rekisteröityjen 185 ukrainalaispelaajan pelipassimaksut hyvitetään täysimääräisesti seuroille maksupalautuksena. Pelaajia on tähän mennessä rekisteröity 98 jäsenseuraan.

Ukrainan sota on tuonut Suomeen suuren määrän pakolaisia. Heistä suuri osa on lapsia ja nuoria. Suomalaiset jalkapalloseurat voivat auttaa ulkomailta maahan tulleita ihmisiä kiinnittymään arkeen jalkapallon ja seuratoiminnan avulla omien resurssiensa puitteissa. Lue lisää >>

Lisätietoja:
Timo Huttunen