Uudenmaan piiri

Pelipassit ja vakuutukset

MIKÄ PASSI
Lasten ja nuorten pelipassi ostetaan aina syntymävuoden mukaan, riippumatta siitä, pelaako aikuisten/vanhemmassa ikäluokassa. Aikuisten pelipassin hinta on kaikille sama riippumatta sarjatasosta. Mikäli pelaaja pelaa sekä KKI-sarjoissa että divarissa, tulee pelipassi ja edustusoikeus olla kyseisessä divariseurassa.

Pelipassi Missä passilla voi pelata?

Aikuisten pelipassi
v. 1997 ja aikaisemmin syntyneet

Aikuisten pelitoiminta ja JKKI-toiminta

Nuorten pelipassi 1 ja 2
v. 1998-2005 syntyneet

D12-A19 (piirien ja liiton sarjatoiminta)

Lasten pelipassi
v. 2006 ja nuoremmat

Pelitällit F7-E11 (piirisarjatoiminta)

Nuorten korttelipassi
v. 1998-2005 syntyneet

Piirin järjestämä kilpailutoiminnan ulkopuolinen toiminta sekä hyväksytyt seurojen kortteliliigat ja turnaukset

Lasten korttelipassi
v. 2006 ja nuoremmat

Piirin hyväksymät seurojen kortteliliigat ja turnaukset sekä karusellit

Aikuisten harrastepassi
v. 1997 ja aikaisemmin syntyneet

Aikuisille lajin harrastajille, jotka eivät osallistu liiton ja piirien viralliseen kilpailutoimintaan.
Aikuisten harrastetoiminta (jalkapallo ja futsal)
Erityisryhmien kansallinen pelitoiminta.
(Ei JKKI-sarjat)

VOIMAAN
Pelipassi tulee olla maksettuna ennen ensimmäistä piirin peliä. Pelipassi tulee voimaan maksuhetkestä, mutta kuitenkin aikaisintaan kunkin pelipassikauden ensimmäisenä päivänä. Piiri tekee useita pelipassitarkastuksia kauden aikana. Pelipassittomien pelaajien seuroille tulee sanktio.

VAKUUTUS
Vakuutus on pakollinen kaikilla lapsilla ja nuorilla (1998 ja sen jälkeen syntyneet) riippumatta siitä pelaako pelaaja nuorten tai aikuisten otteluita. Piirin järjestämissä aikuisten sarjoissa vakuutus ei ole pakollinen aikuisille, mutta suositeltava. Vakuutus tulee voimaan tuoteselosteessa annettujen vakuutusehtojen mukaisesti. Pelipassivakuutuksen voi hankkia ainoastaan kun on hankkimassa tai hankkinut pelipassin. Ilman pelipassia ei pelkkää vakuutusta voi hankkia Pelipaikasta. Pelipassiin käy vain pelipassivakuutus, harrastepassiin harrastepassivakuutus ja korttelipassiin korttelipassivakuutus.

PELAAJALLA OMA VAKUUTUS
Mikäli pelaajan ikä tai sarjataso edellyttää voimassa olevaa vakuutusta ja pelaajalla on voimassa oleva vakuutusturva, joka korvaa jalkapallon kilpailutoiminnan, harjoittelutoiminnan ja niihin liittyvien matkojen yhteydessä sattuneet tapaturmat kotimaassa ja ulkomailla pelipassikauden välisenä aikana, ei hänen tarvitse ottaa sen lisäksi muuta vakuutusta. Vakuutuksen on oltava vähintään pelaajan iän tai sarjatason mukaisen pelipassivakuutuksen tasoinen. Koska seura on vastuussa siitä, että pelaajillaan on voimassa oleva vakuutusturva, niin seura vaatii yleensä toimittamaan todistuksen tästä vakuutuksesta seuran edustajalle. Täältä löydät esimerkin vakuutustodistuksesta >>

FUTSAL
Samalla pelipassilla voi pelata sekä jalkapalloa että futsalia pelipassin voimassaoloaikana.

EROTUOMARIT
Erotuomarit lunastavat aina ikänsä mukaisen Pelipassin ja mikäli erotuomari pelaa jalkapalloa tai Futsalia, niin tällöin myös vakuutusturva tulee lunastaa sääntöjen mukaisesti pelaajan ja sarjatason mukaisesti. Erotuomarivakuutus ei korvaa pelaamisessa tapahtuneita vahinkoja.

KORTTELIPASSI -> PELIPASSIKSI
Jos pelaaja on lunastanut Korttelipassin ja siirtyy pelaamaan sellaiseen sarjaan, jossa vaaditaan Pelipassi, tulee hänen lunastaa uusi Pelipassi ja mahdollinen vakuutusturva. Korttelipassista ei tule hyvitystä passiin kuten ei myöskään vakuutuksen osalta.

VAKUUTUKSEN KOROTTAMINEN

Olemassa olevan vakuutusturvan voi korottaa ostamalla korotustuotteen Pelipaikasta.

Tuotekoodi Perusturva (lähtötaso) Vakuutus korotuksen jälkeen Hinta
VK1 V10 V12 200,00€
VK2 V11 V10 190,00€
VK3 V11 V13 145,00€
VK4 V13 V12 245,00€
VK5 V11 V12 390,00€
VK6 V30 V20 120,00€
VK7 V30 V21 20,00€
VK8 V31 V22 0,00€

Huom! Vakuutuksen korotus ei yksistään ole vakuutus vaan se edellyttää aina perusturvan voimassaoloa.

POHJOLAN TUPLATURVA
Valon ja Pohjolan sopima urheilun Tuplaturvavakuutus tarjoaa seuroille toiminnanvastuuvakuutuksen sekä vapaaehtoistyöntekijöiden tapaturmavakuutuksen. Vakuutettuina ovat kaikki jäsenseurat. Tuplaturva 2016 esite
Lisätietoja Valon sivulta >>