Playmakers

Ensiaskel jalkapallon parissa 5–8-vuotiaille.

UEFA Playmakers

UEFA Playmakers -jalkapallo-ohjelma käynnistettiin Suomessa vuonna 2021. Ohjelma tarjoaa 5–8-vuotiaille lapsille ensiaskeleen jalkapallon parissa. Ohjelman on rakentanut UEFA ja jalkapalloharjoitukset on rakennettu lasten näkökulmasta tarinankerronnan keinoin. Tarinat on rakennettu yhdessä UEFA:n kumppanin Disneyn kanssa. Ohjelmassa mukana oleva seura voi valita käyttävänsä joko Frozen-, Vaiana- tai Ihmeperhe-animaatioelokuvaa harjoitusten tarinan runkona.

Playmakers-harjoituksissa keskitytään liikunnallisten ja sosiaalisten taitojen sekä jalkapallotaitojen harjoitteluun. Harjoituksen runko pohjautuu Disneyn Frozen-, Vaiana- tai Ihmeperhe- tarinoihin. Harjoituksissa innostutaan, opetellaan kaverin kannustamista ja iloitaan omista ja toisten onnistumisista. Tavoitteena on rohkaista pieniä tyttöjä mukaan lajin pariin ja varsinaiseen joukkuetoimintaan.

On mahdollista, että uusille seuroille avautuu mahdollisuus liittyä UEFA Playmakers -ohjelmaan jo syksyllä 2022. Mikäli seuranne on tästä mahdollisuudesta kiinnostunut, voi yhteyttä ottaa seurakehittäjä Silja Rantaan tai kehityspäällikkö Heidi Pihlajaan.

Yhteystiedot löytyvät sivun alaosasta.

UEFA Playmakers tytöt iloisina aloittamassa jalkapalloharrastusta

UEFA Playmakers

Lisätietoja Playmakers -jalkapallo-ohjelmasta

Valtakunnallinen