Nuorten SPL-lopputurnaukset siirtyvät pelattavaksi kauden jälkeen supistetussa muodossa. Turnausten päivämäärät päivitetty 25.5.

Laura Kalmari- ja SPL 1-tason turnaukset järjestetään kahdeksan joukkueen turnauksina. 2-tason turnauksia ei tänä vuonna järjestetä.

T15 Laura Kalmari -SM lopputurnaus 11v11, 8 joukkuetta - 13.-15.11.2020
Liiga Etelä 1.-5.,
Liiga Pohjonen 1.-2. + järjestäjä VIFK (5+2+1).
Järjestäjä: VIFK, Vaasa, Fennia Areena.

T14 I taso, 11v11, 8 joukkuetta - 26.-28.10.2020
Etelä Ykkönen: 1.-3.,
Länsi Ykkönen: 1.-2.,
Liiga Pohjoinen: 1.-3. (3+2+3).
Järjestäjä: Eerikkilän Urheiluopisto, Tammela.

T13 I taso, 8v8, 8 joukkuetta – 27.-29.11.2020
Etelä Ykkönen: 1.-3.,
Länsi Ykkönen: 1.-2.,
Liiga Pohjoinen: 1.-2. + järjestäjä: 1 (3+2+2+1).
Järjestäjä: Pallokissat, Kuopio.

T15 II taso11v11, 8 joukkuetta - 7.-9.8.2020 (Masto Cup)  > ei järjestetä 2020
Etelä Ykkönen: 1. – 3. sijoittuneet,
Länsi Ykkönen lohko A: 1. – 2. sijoittuneet,
Liiga Pohjoinen: 6. – 8. sijoittuneet.

T14 II taso, 11v11, 8 joukkuetta – 7.-9.8.2020 (Masto Cup) > ei järjestetä 2020
Etelä Ykkönen 8. – 10. sijoittuneet,
Länsi Ykkönen lohko A: 4. – 5. sijoittuneet,
Liiga Pohjoinen: 6. – 8. sijoittuneet.

T13 II taso, 8v8, 16 joukkuetta – 7.-9.8.2020 (Masto Cup) > ei järjestetä 2020
Etelä Ykkönen: 7. – 12. sijoittuneet,
Länsi Ykkönen lohko: A 5. – 9. sijoittuneet,
Liiga Pohjoinen: 6. – 10. sijoittuneet.

KIINTIÖT JA TÄYDENNYSMENETTELY
Laura Kalmari SM-lopputurnauksessa ja kaikissa I-tason turnauksissa järjestäjällä on automaattinen paikka turnauksessa.

Mahdolliset täydennykset I -tasolle otetaan ensisijaisesti luopuneen joukkueen sarjasta ja sen jälkeen luopuneen joukkueen omalta alueelta. Tason II täydennys otetaan luopuneen joukkueen omalta alueelta. Järjestävän joukkueen paikka täydennetään yllä olevin periaattein.

LOPPUTURNAUKSEN OSALLISTUMISMAKSUT JA KUSTANNUKSET
- Laura Kalmari: 400 euroa,
- SPL T14 taso I: 300 euroa.
- SPL T15, taso II, SPL T14, taso II, SPL T13, taso I ja II: 250 euroa,

Lisäksi joukkue vastaa omista kustannuksistaan (matkat, majoitus, ruoka ym.). Järjestävä seura on velvollinen tarjoamaan joukkueille kohtuuhintaisen ruokailupaketin ja majoitusvaihtoehdon.

EDUSTUSOIKEUS
- pelaajalla tulee olla edustusoikeus seurassa, jota hän näissä kilpailuissa edustaa. Poikkeuksena on tilanne, jossa kilpailuun osallistuvien seurojen välillä on hyväksytty  yhteisjoukkuesopimus. Myönnetyt kaksoisedustusluvat ovat voimassa.
- yhteisjoukkueen toiminnan tulee käsittää vähintään yksi sarjakausi, eikä sitä voida perustaa vain erilliseen yksittäiseen kilpailuun tai sen karsintaan osallistumiseksi.
- lopputurnaukseen selvinnyt joukkue voi käyttää vapaasti oman seuran pelaajia, mutta sama pelaaja ei saa pelata kahdessa eri lopputurnauksessa samassa ikäluokassa. Poikkeuksena maalivahti, joka voi pelata maalivahtina saman ikäluokan kahdessa eri lopputurnauksessa.
- yli-ikäisiä voi käyttää I - ja II -tasolla kilpailumääräysten mukaan. Lopputurnauksessa yli-ikäisyysluvalla pelaavalla tulee olla kevätkierroksella voimassa ollut yli-ikäisyyslupa.
- yhdellä seuralla voi I –tason lopputurnauksessa olla vai yksi joukkue. II –tason lopputurnauksessa voi olla kaksi joukkuetta.
- sarjaotteluissa saatu pelikielto ei koske lopputurnausta, ellei kyseessä ole erillinen kurinpitoelimen määräämä määräaikainen pelikielto.

TURNAUSJÄRJESTELYIDEN HAKU
Suomen Palloliiton päättää nuorten lopputurnausten järjestämisoikeuden hakemusten perusteella. Hakemus laaditaan määräpäivään mennessä Palloliiton internet -sivuilla olevalle sähköiselle lomakkeelle. Hakemuksesta tulee ilmetä käytettävissä olevat pelikentät ja majoituspaikka sekä muita järjestämiseen liittyviä pääseikkoja (paikalliskuljetukset, päävastuuhenkilöt ym.). Lopulliset päätökset järjestäjistä tehdään 28.2. mennessä. Anomuslomakkeelle tästä.

JÄRJESTÄJÄT
Tieto päivittyy kun turnausten ajankohta vahvistetaan.

MANUAALI

Turnausjärjestäjän ohjemanuaali