TURNAUSINFO

Harrastefutiksen SM-turnaus, Simo Syrjävaara Cup, järjestetään Helsingissä Töölön Pallokentällä 24.-26.7.2020. Turnauksen järjestää Suomen Palloliitto.

Turnauksen sarjat:
(turnaukseen saa osallistua 31.12.2004 tai sitä aiemmin syntyneet)
1) Miesten Harrastesarja (ei jalkapalloa Kakkosessa ja sitä ylempänä miesten sarjoissa tai P20/P17 SM-sarjoissa pelaaville)
2) Miesten Fair Play -sarja (ei jalkapalloa Nelosessa ja sitä ylempänä miesten sarjoissa tai P20/P17 SM-sarjoissa ja Ykkösessä pelaaville)
3) Miesten Respect-sarja (ei jalkapalloa Kutosessa ja sitä ylempänä miesten sarjoissa tai P20/P17 SM-sarjoissa ja Ykkösessä pelaaville)
4) Naisten Harrastesarja (ei jalkapalloa Ykkösessä ja sitä ylempänä naisten sarjoissa tai T18 SM-sarjassa pelaaville)
5) Naisten Fair Play -sarja (ei jalkapalloa Nelosessa ja sitä ylempänä naisten sarjoissa tai T18 SM-sarjassa ja Ykkösessä pelaaville)

Palkinnot:
Jokaisen sarjan kolme parasta joukkuetta palkitaan virallisilla Suomen Palloliiton SM-mitaleilla (12 mitalia/joukkue). Sarjan voittaja saa omaksi mestaruuspokaalin.
Turnauksessa järjestetään myös oheiskilpailuita, joista lisätietoa myöhemmin.

Osallistumismaksu:
21.6. mennessä ilmoittautuneet joukkueet 199 €. 21.6. jälkeen ilmoittautuneet joukkueet 250€ (paikkoja rajoitetusti).

Muuta huomoitavaa:
Kilpailun järjestäjä ei vakuuta pelaajia, vaan pelaajat pelaavat tapahtumassa omalla vastuullaan. Kenttäalueilla ja pukukopeissa kaikkien päihteiden käyttö on kielletty. Pelaaja/joukkue, joka ei ole "pelikunnossa" suljetaan sarjasta. Kenttäalue pidetään myös savuttomana. Turnauksessa palvelee ensiapuryhmä.

Kerää joukkue ja lähde mukaan perinteiseen harrastefutistapahtumaan Töölön Pallokentälle!

Ilmoittautuminen aukeaa maalis-huhtikuussa

Mahdolliset yhteydenotot sähköpostitse: [email protected]

ILMOITTAUTUMINEN

Jälki-lmoittautuminen on käynnissä. Ilmoittaudu tästä.

ILMOITTAUTUNEET JOUKKUEET - TULOSSA

TURNAUSSÄÄNNÖT

Turnauksen järjestäjä: Turnauksen vastuullisena järjestäjänä toimii Suomen Palloliitto.

Ajankohta: Turnaus alkaa perjantaina 24.7. kello 17:00 ja loppuu sunnuntaina 26.7. klo 19 mennessä.

Osallistumismaksu: Osallistumismaksu tulee olla suoritettuna ennen turnauksen alkua, jotta joukkue voi osallistua turnaukseen.

Kentät: Turnauksen kaikki ottelut pelataan Töölön Pallokentällä. Turnauksen kentät ovat seuraavat: Pallokenttä 6, Pallokenttä 7 (halli), Sahara sekä Bolt Arena. Kaikki kentät ovat tekonurmikenttiä.

Tuomarointi: Jokaisessa ottelussa erotuomarina toimii Suomen Palloliiton virallinen erotuomari.

Sarjat ja pelioikeudet: Kaikissa sarjoissa jokaisen pelaajan tulee olla vähintään 16-vuotias (31.12.2004 tai aikaisemmin syntynyt).

1. Miesten Harrastesarja (ei jalkapalloa Kakkosessa ja sitä ylempänä miesten sarjoissa tai P20/P17 SM-sarjoissa pelaaville)
  2. Miesten Fair Play -sarja (ei jalkapalloa Nelosessa ja sitä ylempänä miesten sarjoissa tai P20/P17 SM-sarjoissa ja Ykkösessä pelaaville)
  3. Miesten Respect-sarja (ei jalkapalloa Kutosessa ja sitä ylempänä miesten sarjoissa tai P20/P17 SM-sarjoissa ja Ykkösessä pelaaville)
  4. Naisten Harrastesarja (ei jalkapalloa Ykkösessä ja sitä ylempänä naisten sarjoissa tai T18 SM-sarjassa pelaaville)
  5. Naisten Fair Play -sarja (ei jalkapalloa Nelosessa ja sitä ylempänä naisten sarjoissa tai T18 SM-sarjassa ja Ykkösessä pelaaville)

Pelaajaluettelot: Pelaajaluettelo täytetään netissä ennen turnausta. Max. 16 pelaajaa/joukkue. Yhdessä pelissä max. 12 pelaajaa/joukkue. Jokainen pelaaja voi pelata vain yhdessä joukkueessa/sarja.

Pelimuoto ja kentät: Pelimuotona kaikissa sarjoissa 5v5 (4 kenttäpelaajaa + maalivahti), kenttien koko on n. 25m x 40m, juniorimaalit (2m x 5m). Alkulohkoissa pelataan 4-7 ottelua, jonka jälkeen cupvaihe.

Peliaika: Peliaika on jokaisessa ottelussa 1x20 min. Ottelut alkavat ja loppuvat samanaikaisesti (äänimerkkiin).

Säännöt: Turnauksessa noudatetaan Suomen Palloliiton virallisia jalkapallosääntöjä seuraavin tarkennuksin:

• Paitsiosääntö ei ole voimassa
  • Maalipotkun saa potkaista mistä tahansa rangaistusalueelta. Maalipotkussa vastustajan pelaajien oltava vähintään 5,5m pallosta ja rangaistusalueen ulkopuolella.
  • Vapaapotkuissa muurin oltava vähintään 5,5m päässä pallosta tai maalirajalla. Mikäli joukkueelle tuomitaan epäsuora vapaapotku vastustajan maalialueen sisäpuolella, potku on suoritettava arvioidun maalialueen rajalta 4m päästä maali- tai päätyrajasta.
  • Rangaistuspotku suoritetaan keskeltä rangaistusalueen rajaa, 8 metrin päästä maalista.
  • Maalia ei saa tehdä suoraan aloituksesta.
  • Joukkueiden peliasujen on erotuttava toisistaan. Jos molemmilla joukkueilla on liian samankaltaiset peliasut niin ”vierasjoukkueen” on vaihdettava peliasunsa. Pelipaitojen tulee olla numeroidut.

Pelitapa: Alkulohkoissa voitosta 3 pistettä, tappiosta 0 pistettä. Ottelun päättyessä tasan, ratkaistaan ottelu rangaistuspotkuilla, joihin osallistuu 3 potkaisijaa molemmista joukkueista. Kilpailu on ns. "kerrasta poikki", eli potkaistaan pareittain, yksi potku kerrallaan, kunnes toinen joukkue on tehnyt maalin enemmän yhtä monesta potkusta. Kaikkien kolmen pelaajan on potkaistava, ennen kuin kukaan potkaisee uudestaan. Rp-kilpailun voittajalle 2 pistettä, häviäjälle 1 piste. Lopullinen sijoitus lohkossa määräytyy saavutettujen pisteiden mukaan. Joukkueiden ollessa tasapisteissä, joukkueiden sijoitus määräytyy seuraavasti:

a) kaikkien tasapisteisiin päätyneiden joukkueiden keskinäisten ottelujen:
               1) pisteet 2) maaliero 3) tehdyt maalit,
b) jos kohdan a) soveltamisen jälkeen kahden tai useamman joukkueen kesken ei järjestystä voida määritellä, ratkaisee näiden joukkueiden keskinäinen ottelu tai ottelut.
c) mikäli a) ja b) kohtien perusteella ratkaisua ei synny, ratkaisee järjestyksen näiden joukkueiden koko turnauksessa tai lohkossa saavuttama:
1) maaliero 2) tehdyt maalit.
d) jos kohdan c) perusteella ratkaisua ei synny, ratkaisee järjestyksen arpa.
HUOM! Rp-kilpailussa tehtyjä maaleja ei huomioida maalierossa, eikä tehdyissä maaleissa.

Pelikiellot: Pelaaja, joka poistetaan ottelusta, on automaattisesti pelikiellossa joukkueen seuraavassa ottelussa. Suorasta kentältäpoistosta turnauksen jury voi määrätä enemmän kuin yhden ottelun pelikiellon. Joukkueet ovat itse vastuussa siitä, etteivät peluuta pelikiellossa olevia pelaajia.

Luovutukset ja keskeytykset: Joukkue tuomitaan hävinneeksi ottelun 0-3 jos joukkue ei ole paikalla kun ottelun tulisi alkaa. Joukkue joka peluuttaa turnauksessa pelikelvotonta pelaajaa suljetaan pois turnauksesta ja kaikki sen ottelut tuomitaan päättymään 0-3. Mikäli tuomari joutuu keskeyttämään pelin joukkueen pelaajien, joukkueenjohdon tai kannattajien toimien takia, tuomitaan joukkue hävinneeksi 0-3. Mikäli vastapuolella on tätä parempi maaliero keskeytyksen tapahtuessa, jää tulos voimaan. Turnauksen jury voi ottaa asian käsiteltäväksi ja määrätä tarvittaessa lisärangaistuksen.

Vastalauseet: Ottelun tuomarin peliin liittyvät ratkaisut ja päätökset ovat lopullisia. Muita asioita koskevat vastalauseet tulee toimittaa joukkueen yhteyshenkilön toimesta kirjallisena turnauksen jurylle 60 minuutin kuluessa ottelun päättymisestä. Vastalauseen jättämisestä pitää tehdä suullinen ilmoitus erotuomarille heti ottelun päätyttyä. Juryn päätökset ovat lopullisia ja niistä ei voi valittaa. Vastalausemaksu on 250 euroa, joka palautetaan jos vastalause hyväksytään. Muut kurinpitotoimet määrää turnauksen jury, joka kokoontuu tuomarin esityksestä välittömästi ottelun jälkeen. Juryn muodostavat turnauksen johtaja, kilpailupäällikkö Janne Suvensalmi, erotuomarivastaava ja yksi osallistuvista joukkueista arvottava edustaja.

Turnauksen vastuuhenkilöt:
Turnauksen johtaja:
Kilpailupäällikkö ja yleisjärjestelyt: Janne Suvensalmi
Erotuomarivastaava:
Turvallisuuspäällikkö:
Turnaustoimisto:

Palkinnot: Jokaisen sarjan kolme parasta palkitaan Suomen Palloliiton virallisilla SM-mitaleilla (12 kpl), lisäksi jokaisen sarjan voittaja palkitaan pokaalilla.

Turnaustoimisto: Turnaustoimisto sijaitsee Suomen Palloliiton tiloissa, Bolt Arenan eteläpäädyssä.

Ensiapu: Ensiapupiste löytyy pukuhuoneiden vierestä.

WC ja pukuhuoneet: Bolt Arenan itäkatsomon WC:t ovat turnauksen käytössä. Liikuntaviraston osoittamat pukuhuoneet ovat yhteiskäytössä, eli älä jätä tavaroitasi pukuhuoneeseen!

Tupakointi: Tupakointi on sallittu vain sille osoitetuilla paikoilla. Kenttäalueilla tupakointi on ehdottomasti kielletty!

Pysäköinti: Töölön pallokentän ja Bolt Arenan alueella on pysäköinti kielletty. Lähimmät pysäköintipaikat ovat Helsingin Jäähallin pysäköintialue sekä kadunvarsipysäköinti. Osa pysäköintialueista on maksullisia ja osa vaatii pysäköintikiekon, tarkista tämä saapuessasi. Suosittelemme julkisten kulkuvälineiden käyttöä.

Muuta huomioitavaa: Kilpailun järjestäjä ei vakuuta pelaajia, vaan pelaajat pelaavat tapahtumassa omalla vastuullaan. Kenttäalueilla ja pukukopeissa kaikkien päihteiden käyttö on kielletty. Pelaaja/joukkue, joka ei ole "pelikunnossa" suljetaan sarjasta.

TULOSPALVELU - tulossa