SUOMEN CUP

Suomen Cup 2021 pelataan kokonaisuutena kaudella 2021, koska kaudella 2020 ei ole voitu pelata Regions’ Cupia, jonka kautta kaikki miesten joukkueet, jotka pelaavat Suomen sarjoissa, perinteisesti ovat voineet osallistua.

Kakkosen joukkueet ilmoittautuvat kilpailuun Kakkosen Cupin kautta, ja Ykkösen ja Veikkausliigan joukkueet ovat automaattisesti mukana Cupissa lisenssisääntöjen perusteella.

KARSINTA

Suomen Cup pelataan kaksivaiheisena niin, että aluksi pelattavien karsintakilpailuiden kautta 13 joukkuetta pääsee Suomen Cupin, jossa pelataan perinteisellä cupin pelitavalla finaaliin asti.

Karsinta Suomen Cupiin (13 joukkuetta) tapahtuu kolmen eri karsintakilpailun kautta, joita ovat;

a) Veikkausliigajoukkueiden karsintalohkot
b) Ykkösen joukkueiden karsintalohkot
c) Kakkosen Cup -kilpailu

Kilpailun järjestäjä asettaa ehtoja kilpailun etenemiselle Veikkausliigan ja Ykkösen joukkueiden karsintalohkojen sekä Kakkosen Cupin osalta. Yksityiskohtaisissa (kausikohtaisessa) erillisohjeissa määritellään tarkemmin pelipäivät, kellonaikarajoitukset ja kilpailun alkamiseen/loppumiseen liittyvät säännöt.

KILPAILUKALENTERI

Tarkka yksityiskohtainen kilpailukalenteri ja aikataulutus määritellään jokaiselle kaudelle erikseen.  Viitteellinen aikataulutus on seuraava:

Veikkausliigajoukkueiden karsintalohkot pelataan 6–28.2. välisenä aikana
Ykkösen joukkueiden karsintalohkot pelataan 6–28.2. välisenä aikana
Kakkosen Cup, pelataan suoraan pudotuspelikilpailuna 23.1–27.2. välisenä aikana, ja sen finaali pelataan lokakuussa Naisten Suomen Cupin ja Regions’ Cupin finaalin yhteydessä (ns. Cup-viikonloppu).

Suomen Cupin neljännesvälierät pelataan 6.3., puolivälierät 20.3. ja välierät 3.4. ja finaali 8.5.2021 (kaikille edellä mainituille pudotuspelipäivämäärille on määritelty varapelipäivät).

Suomen Cupin kilpailusivu
Suomen Cupin erillismääräykset