Missio, visio, strategia -sivun hero-kuva

Hyvä hallinto

Hyvän hallinto herättää luottamusta ja tyytyväisyyttä,
on osallistavaa ja takaa toiminnan laadun sekä jatkuvuuden.

Hyvä hallinto

Hyvän hallinnon mukainen toimintamme herättää luottamusta ja tyytyväisyyttä,
on osallistavaa ja takaa toiminnan laadun sekä jatkuvuuden. Sääntömme ja määräyksemme ennaltaehkäisevät epäasiallista käytöstä ja mahdollistavat siihen puuttumisen.
Toimimme UEFA:n hyvän hallinnon periaatteiden mukaisesti (UEFA Good Governance principles) ja edistämme niiden toteutumista myös jäsenseurojemme toiminnassa. Toimimme läpinäkyvästi noudattaen sovittuja sääntöjä ja hyviä toimintatapoja. Meillä on selkeä prosessi tilanteisiin, joissa näitä ei noudateta.

Tärkeimmät kohdat hyvän hallinnon takaamiseksi

Toimintasääntömme, kurinpitosääntömme ja jäsenseurojemme omat säännöt ovat ajan tasalla

Pyrimme aktiivisesti rakentamaan (urheilu)maailmaa, jossa toteutuu yhdenvertaisuus, tasa-arvo ja ihmisoikeudet

Taloudenpitomme ja varainhankintamme on vastuullista

Ylläpidämme riippumatonta sisäisen tarkastuksen prosessia, joka kohdistuu koko organisaation toiminnan valvontaan, riskienhallintaan sekä johtamis- ja hallintoprosesseihin

Lisää Palloliiton hallinnosta

Lisätietoa Palloliiton hyvän hallinnon toimenpiteistä

Timo Huttunen

Seurapalvelujohtaja, apulaispääsihteeri, Valtakunnallinen

timo.huttunen@palloliitto.fi

Liittohallituksen sihteeri, Jalkapallo-Säätiön asiamies, Seurapalvelut -toiminnon ja talouden kokonaisvastuu, UEFA SROI, vastuullisuusasiat, sidosryhmäsuhteet.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä