Seuradialogi-sivun hero-kuva

Antidoping ja Integrity

Tietoa Palloliiton antidopingohjelmasta ja kilpailumanipulaation ehkäisystä.

Antidoping ja Integrity

Suomen Palloliitto sitoutuu noudattamaan kulloinkin voimassa olevaa Suomen antidopingsäännöstöä ja Maailman antidopingsäännöstöä (World Antidoping Code). Suomen Palloliitto sitoutuu tämän lisäksi noudattamaan Kansainvälisen Olympiakomitean antidopingsääntöjä koskien olympiakisoja sekä niitä sopimuksia, jotka on solmittu Kansainvälisen jalkapalloliiton (FIFA) ja Euroopan jalkapalloliiton (UEFA) kesken koskien antidopingtyön järjestämistä. Eri säännöstöt löytyvät yllämainittujen järjestöjen internetsivuilta.

Kannustamme lajiemme parissa toimivia suorittamaan SUEK:n Puhtaasti paras ja Reilusti paras -verkkokoulutukset.

Tärkeimmät kohdat antidoping- ja integrity -työssä

Urheilemme puhtaasti käyttämättä kiellettyjä aineita ja menetelmiä

Urheilemme rehellisesti sääntöjä noudattaen ja aina parhaaseen suoritukseen pyrkien

Sitoudumme toimimaan WADA:n ja Suomen antidopingsäännöstön mukaisesti

Koulutamme aktiivisesti jalkapalloperhettä antidopingiin ja kilpailumanipulaatioon liittyvissä asioista

Varmistamme, että antidoping- ja kilpailumanipulaation vastaiset ohjelmamme noudattavat Suomen Urheilun Eettisen Keskuksen (SUEK) kriteeristöä

Toteutamme ohjelmia järjestelmällisesti ja arvioimme työtämme sekä sen tuloksia ja vaikuttavuutta säännöllisesti

Hyödyllisiä linkkejä

Lisätietoa Palloliiton antidopingohjelmasta ja Integrity-työstä

Sanna Pirhonen

Koulutuskoordinaattori, Urheilulääketieteen asiantuntija, Valtakunnallinen

sanna.pirhonen@palloliitto.fi

Valmentajakoulutusten hallintajärjestelmän pääkäyttäjä, UEFA valmentajalisenssien ja täydennyskoulutusten rekisteröinti, antidoping- ja lääkintätoiminnan suunnittelu ja koordinointi

Matti Räisänen

Sääntö-, määräys ja kurinpitoasiantuntija, Valtakunnallinen

matti.raisanen@palloliitto.fi

Sääntöjen ja määräysten kehittäminen. Kurinpito, integrity

Timo Huttunen

Seurapalvelujohtaja, apulaispääsihteeri, Valtakunnallinen

timo.huttunen@palloliitto.fi

Liittohallituksen sihteeri, Jalkapallo-Säätiön asiamies, Seurapalvelut -toiminnon ja talouden kokonaisvastuu, UEFA SROI, vastuullisuusasiat, sidosryhmäsuhteet.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä