Seurojen Palloliitto

Seurojen Palloliitto on kehitysohjelma, jossa rakennetaan Palloliiton uutta palveluorganisaatiota.

Seurojen Palloliitto nyt

Seurojen Palloliitto aloitti toimintansa 1.1.2020 vuosien organisaatiomuutostyön tuloksena. Organisaatiomuutoksen suurin muutos oli Palloliiton keskusorganisaation ja sen itsenäisinä yhdistyksinä toimineiden piiriorganisaatioiden yhdistyminen yhdeksi Seurojen Palloliitoksi.

Samalla uudistui Palloliiton Hallintomallija tapa johtaa Palloliittoa (ks. Vaikuttaminen Seurojen Palloliitossa).

Seurojen ja Palloliiton roolit

Suomalaisen jalkapallon ja futsalin strategiatyössä määriteltiin seurojen ja Palloliiton roolia erilaisten toiminnan pääprosesseja tarkastelemalla. Syntyi kokonaisuus (ks. kuva), joka toimii pohjana esimerkiksi Palloliiton toiminnan kehittämisessä.

Ideana on, että Palloliiton kannattaa tehdä asioita, joita seurojen ei kannata tehdä yksin. Ja toisaalta Palloliiton kannattaa jättää keskittymättä sellaiseen tekemiseen, joka kuuluu selkeästi seurojen toteutettavaksi tai ovat seurojen toteuttamana laadukkaampia tai kustannustehokkaampia. Tällaista toimintaa Palloliiton tulee tukea tavoilla, jotka auttavat seuroja onnistumaan.

Seurojen ja Palloliiton roolit pääprosesseittain.

Lisätietoa Seurojen Palloliitto -kehitysohjelmasta

Valtakunnallinen

Veli-Matti Rinnetmäki

Kehityspäällikkö, Valtakunnallinen

veli-matti.rinnetmaki@palloliitto.fi

Seuroille suunnattujen palveluiden kehittäminen. Strategian 2020-2024 mukaisten kehittämishankkeiden läpiviennin tukeminen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä