Näin uusit Pelipassin

Mikäli olet uusinut jo pelipassin, mutta voimassaolotieto ei ole päivittynyt kuukausikirjeeseen, tarkistathan, että sinulla on Pelipaikan yhteystiedoissa oikea sähköpostiosoite.

Nämä tiedot tarvitset aloittaessasi Pelipassin uusimisen:

• Pelaajan nimi
  • PalloID-tunnus
  • Syntymäaika, joka syötetään järjestyksessä vuosi/kuukausi/päivä ja muodossa vvkkpp (esim. 31.1.1980 kirjataan muodossa 800131)

1. Aloita Pelipassin uusiminen valitsemalla oikea vaihtoehto alta
a) Mikäli olet jo luonut tunnukset Pelipaikka-jäsenrekisteriin , siirry suoraan kohtaan 2. Jos salasanasi on unohtunut, voit tilata kirjautumissivulta uuden salasanan sähköpostiisi.
b) Mikäli et ole vielä kirjautunut Pelipaikkaan, sinun tulee luoda uudet tunnukset.

2. Kirjaudu sisään Pelipaikkaan jo olemassa olevilla tai äsken luoduilla tunnuksillasi

3. Hyväksy käyttöehdot ja anna suostumuksesi henkilötietojen käsittelyyn
Vanhoille käyttäjille aukeaa pop up-ikkuna ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä, jossa tulee hyväksyä ehdot, jotta kirjautuminen on mahdollista. Uusilta käyttäjiltä ehdot kysytään rekisteröitymisen yhteydessä. Tarkat ohjeet suostumuksen antamiseen löytyy täältä.

4. Liitä pelaajan tiedot käyttäjätunnuksesi alle
Kun kirjaudut ensimmäisen kerran uusilla tunnuksilla sisään Pelipaikkaan, tulee sinun ensiksi liittää omat (tai alaikäisen lapsesi) tiedot käyttäjätunnustesi alle. Tämä tehdään kohdasta "Liitä henkilö käyttäjätiliin" (ks. kuva alla), joka näkyy heti ensimmäisellä sivulla kirjautumisesi jälkeen. Tiedot lisätään PalloID:n ja syntymäajan (syötä muodossa vvkkpp) avulla. Kun PalloID ja syntymäaika on syötettu, painamalla "Liitä henkilötiedot" pelaaja lisätään tunnustesi alle.

5. Siirry Pelipassin uusimiseen
Uudistaaksesi Pelipassin valitse pelaajatietojesi alta kohta "Uudista" ja seuraa kohta kohdalta ohjeita, jotka löydät tästä linkistä.

6. Saat Pelipassikortin jäsenrekisteriin syötettyyn sähköpostiosoitteeseen muutaman päivän kuluessa
Lisätietoa Pelipassikortista ja ohjeita ongelmatilanteisiin löydät täältä.

Usein kysytyt kysymykset

1. Mikä on PalloID:ni?
PalloID:si löydät mm. pelipassilaisille lähetetyistä sähköisistä kuukausikirjeistä. Voit myös tiedustella PalloID:täsi ensisijaisesti omasta seurastasi, piiristäsi tai Palloliiton tukipalvelusta.

2. En pääse kirjautumaan Pelipaikka-jäsenrekisteriin?
Käyttäjätunnuksen tulee olla sähköpostiosoite. Mikäli tunnuksia luodessa on käyttäjätunnuksena käytetty jotain muuta kuin sähköpostiosoitetta, luo uudet tunnukset järjestelmään täältä, ja seuraa sen jälkeen yllä olevia ohjeita, kohdat 2-5.

3. Kun kirjaudun sisään, en näe omia pelaajatietojani?
Sinun täytyy ensiksi liittää itsesi (tai alaikäinen lapsesi) omien käyttäjätunnustesi alle. Seuraa yllä olevien ohjeiden kohtaa 4, mikäli sinä tai lapsesi on pelannut aikaisemmin jalkapalloa tai futsalia. Älä siis luo uutta pelaajaa kohdasta "lisää toinen henkilö", ellei kyseessä ole täysin uusi henkilö.

4. Pelaan jalkapallon lisäksi myös futsalia. Miten toimin?
Sinun täytyy ensiksi hankkia itsellesi jalkapallopelipassi ja maksaa se. Ei siis riitä, että jalkapallopelipassin tilaksi on merkitty "maksa myöhemmin". Kun jalkapallopelipassi on maksettu, tulee futsalpelipassin hinnaksi 0 euroa, ja voit uusia sen maksutta.
Vaihtoehtoisesti voit ensin hankkia futsalpelipassin ja maksaa sen. Tällöin jalkapallopelipassin hinnaksi tulee 0 euroa, ja voit uusia sen maksutta.