Helmariturnaus

Helmari- ja Huuhkajaturnaus on Suomen Palloliiton uusi vuonna 2017 aloitettu pelaajakehitystapahtuma, jossa yhdistyy pelaajatarkkailu, valmennusosaamisen kehittäminen ja nuorten urheilijaksi kasvun tukeminen.

Turnaukset ovat osa vuoden aikana toteutettujen Helmari- ja Huuhkajapäivien tapahtumaketjua ja osa suomalaisen jalkapalloilijan pelaajapolkua. Tapahtumat antavat työkaluja pelaajien laadukkaaseen arkiharjoitteluun.

Vuonna 2018 Helmariturnaus pelataan 17.-20.6. Eerikkilässä (03 -ikäluokka).

HELMARITURNAUKSEN ALL STARS 2018

Otteluohjelma

JOUKKUEET

Mariannen turnaustervehdys

U17 tyttömme pelasivat upeat EM-kisat sijoittuen lopputurnauksessa kolmanneksi. Taakse jäi isoja futismaita: EM-jatkokarsinnoissa jo Ruotsi ja Ranska, lopputurnauksessa Hollanti ja Englanti. Mahtavan kolmannen sijan ansioista Marko Salorannan valmentama joukkue pelaa marraskuussa WU17 MM-lopputurnauksessa ensimmäistä kertaa Suomen historiassa! Nämä 01-02 syntyneet pelaajat olivat vain hetki sitten mukana täällä – Helmariturnauksessa. Näillä samoilla kentillä he pääsivät mittaamaan osaamistaan valtakunnallisella tasolla, saivat vinkkejä ja lisää innostusta laadukkaaseen arkeensa, sekä oppia siitä, mitä vaatii olla huippupelaaja.

Helmariturnaus on hieno mahdollisuus kehittyä ja kehittää Suomifutista yhdessä! Pienen maan menestyksen salaisuus tulee jatkossakin olemaan yhteistyö. Valmentajien osaamisen kehittäminen, kokemusten ja tiedon jakaminen on Helmariturnausta parhaimmillaan – paikalla on seuravalmentajia, seurojen valmennuspäälliköitä, alueiden työntekijöitä, aluevalmentajia, maajoukkuevalmentajia nuorista A-maajoukkueeseen asti. Pelaajamme tarvitsevat kehityksen tuekseen osaavia ja innostuneita valmentajia, jotka hallitsevat nykyaikaiset opetusmenetelmät, tiedostavat kansainvälisen pelin vaatimukset ja luovat pelaajille onnistumisten mahdollisuuksia. Rohkeita suomalaisia pelaajia kasvaa rohkean valmennuksen avulla!

Energistä, opintäyteistä, rohkeaa suomalaista, innostavaa ja kannustavaa Helmariturnausta 2018 meille kaikille!

Marianne Miettinen

Tekninen johtaja tytöt U15-U19