Essi Sainio

Vuonna 2006 Palloliiton vuoden tyttöpelaajaksi valittu Sainio on todellinen arvokisakonkari. Nuorten maajoukkueissa hänellä on kokemusta kaksista EM-kisoista (2004 ja 2005) sekä yksistä MM-kisoista (2006). Aikuisten tasolla hän puolestaan edusti Suomea vuoden 2009 EM-kotikisoissa.

Seurajoukkuetasolla Sainiosta tuli ensimmäinen suomalainen naisten Bundesliigan voittanut pelaaja kaudella 2009, kun Turbine Postdam juhli Saksan mestaruutta. Vuonna 2017 UEFA B -valmentajatutkinnon suorittanut Sainio palasi A-maajoukkueeseen lähes 9 vuoden tauon jälkeen lokakuussa 2020, kun Suomi kaatoi Skotlannin Helsingissä pelatussa EM-karsintaottelussa lukemin 1–0.

Essi on analyyttinen, pohdiskeleva ja sanavalmis persoona, joka on toisaalta rauhallinen, mutta samaan aikaan myös helposti innostuva ihminen.

Maajoukkueen viralliset pelipaidat pelaajapainatuksilla

Ladataan tuotteita