Lasten Karuselliturnaukset

Eteläinen alue järjestää vuorittain Karusellitapahtumia yhteistyössä seurojen ja joukkueiden kanssa.

Lasten Karuselliturnaunsen logo

Karuselliturnaus

Karuselliturnaukset

Eteläinen alue järjestää vuorittain Leikkimaailma-ikäisille suunnattuja Karusellitapahtumia yhteistyössä seurojen ja joukkueiden kanssa. Tapahtumia järjestetään neljänä eri viikonloppuna touko- ja syyskuussa.

• Kevään 2022 Karusellit pelataan 7.-8.5.2022 ja 14.-15.5.2022.

• Syksun 2022 Karusellit pelataan 3.-4.9.2022 ja 10.-11.9.2022.

Vuonna 2004 Karuselli-turnaukset voittivat UEFA:n "The Most Valuable Grassroots Football Event 2004" -kilpailun. Tämän jälkeen tapahtumat ovat laajentuneet vuosi vuodelta ja kasvaneet Suomen suurimmaksi lasten jalkapallotapahtumaksi. Vuosittain tapahtumissa liikkuu jopa 14 000 lasta. Vuonna 2020 tapahtumien ilmettä uudistettiin Palloliiton yleisilmeen mukaiseksi uudistamalla logo, joka näkyy viestinnässä, mitaleissa sekä turnausjärjestäjien materiaaleissa. Keskeistä oli viesti: Karuselli - Lasten jalkapalloturnaus. Karuselliturnaukset ovat vakiinnuttaneet paikkansa Etelän alueen tärkeimpänä tapahtumana, joka toteutetaan yhdessä seurojen kanssa.

Ilmoittautuminen ja Tulospalvelu

Ilmoittautuminen tehdään joukkuekohtaisesti TASO-järjestelmän kautta. Ilmoittautuminen kevään Karuselleihin avataan joulukuussa ja syksyn Karuselleihin kesäkuussa. Syksyn uusien joukkueiden ilmoittautuminen tästä. P/T11 - P/T9 -ikäluokkien turnaukset ovat kaksipäiväisiä, P/T8- ja P/T7 -ikäluokat yksipäiväisiä turnauksia, joissa pelipäivä on joko lauantai tai sunnuntai.

Otteluohjelmat julkaistaan tulospalvelussa n. 2-3 viikkoa ennen turnausta. Oman joukkueen ohjelmat näkyvät kirjautumalla Tasoon.

Ilmoitetut joukkueet 2022

Tulospalvelu 2022

Aikataulut Kevät / Syksy

1. Joulukuu/Kesäkuu Ilmoittautuminen käynnistyy

2. Helmikuu/Elokuu Karusellien ilmoittautuminen päättyy

3. Maaliskuu/Elokuu Joukkueiden jako pelipaikkakunnille ja lohkojakojen julkaisu

4. Maaliskuu/Elokuu Osallistumismaksujen eräpäivä

5. ~ 2-3 viikkoa ennen turnausta Alustavat otteluohjelmat Karuselliturnauksiin

6. ~1 viikko ennen turnausta Lopulliset otteluohjelmat Karuselliturnauksiin

Turnausinfo

Karuselleissa joukkueet jaetaan ikäluokasta riippuen kahteen tai kolmeen tasoon joukkueen oman arvion perustuen. Joukkueet valitsevat Karusellien ilmoittautumisen yhteydessä oman arvion mukaan pelitason 1-3: pelitaso 1 = kilpataso, taso 2 = haaste, taso 3 = harraste.

Joukkueet pyritään jakamaan tason mukaisiin turnauksiin turnauspaikkakunnille. Joissakin sarjoissa toisena päivänä voidaan pelata jatko-otteluita tasaisten otteluiden järjestämiseksi. Lopullisista sijoituksista ei turnauksissa pelata. Jos samalla seuralla on useita joukkueita eri tasoilla samassa ikäluokassa, voi pelipaikkakunta vaihdella joukkueiden tasosta riippuen. Tasoja voidaan tarvittaessa yhdistää.

Pelaajilla tulee olla voimassa oleva peli- tai korttelipassi.

Lisätietoja Karuselliturnauksista

Valtakunnallinen

Ulla Kaasinen

Harrastejalkapalloasiantuntija, Valtakunnallinen

ulla.kaasinen@palloliitto.fi

Harrastetapahtumien ja valtakunnallisten tapahtumien koordinointi ja kehittäminen, jalkapallon ja futsalin KKI-lopputurnaukset, nuorten SM-ja SPL-lopputurnaukset.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä