Pelipassit ja vakuutukset

Jalkapallo ja futsaltoimintaan osallistuvien pelipassit ja vakuutukset.

Pelipassin ja vakuutuksen ostaminen

Pelipassi oikeuttaa pelaamaan kotimaisissa sarjoissa ja turnauksissa. Pelipassilla saa lisäksi alennuksia ottelulipuista sekä muita jäsentarjouksia.
Pelipassin ja vakuutuksen ostaminen tapahtuu Pelipaikassa.
Pelipaikka on Palloliiton henkilörekisteri, jonka kautta käsitellään kaikki henkilörekisteröinnit, kuten pelaaja- tai erotuomarirekisteröinnit. Vakuutusturvan voi ostaa pelipassin oston yhteydessä tai pelipassin oston jälkeen Pelipaikka-järjestelmässä.

Kilpailutoiminnan kattava vakuutus on pakollinen kaikille lapsille ja nuorille.
Aikuisille vakuutus on pakollinen/suositeltava sarjatasosta riippuen:

• Jalkapallo: Pakollinen (Liiga - Kakkonen) / Suositeltava (Kolmonen ja alemmat sarjatasot)

• Futsal: Pakollinen (Liiga - Ykkönen) / Suositeltava (Kakkonen ja alemmat sarjatasot)

Pelipassit 2022

Pelipassi 2022 on voimassa maksuhetkestä alkaen, enintään 1.12.2021 - 31.12.2022.
Vakuutusturva on voimassa tilaushetkestä alkaen, enintään 1.1.2022 - 31.12.2022.

Korttelipassin voi hankkia ainoastaan seura omilla seurakäyttäjätunnuksillaan.
Korttelipassivakuutus ei ole voimassa Palloliiton järjestämässä sarjamuotoisessa kilpailutoiminnassa eli sarjoissa joihin vaaditaan pelipassi.

Pelipassien hinnat 2022

Huomioitavia asioita

• Kaudella 2022 P20-sarjoissa pelaavat myös 2002-syntyneet. Huomioittehan, että 2002-syntyneille pelaajille ostetaan aikuisten pelipassi ja vakuutus. Kilpailusääntöjen mukaan vakuutus on pakollinen nuorilla pelaajilla (koskee myös 2002-syntyneitä).

• Nippuostaja/seuran Pelipaikka-käyttäjä, huolehdithan siitä, että pelaaja tietää mikä vakuutus pelaajalle on otettu ja että hän saa tuoteselosteen sekä vakuutusmäärätaulukon.

• Maksuton aikuisten harrasterekisteröinti tehdään lajiin "Aikuisten harraste". Rekisteröinnillä on oikeutettu pelaamaan aikuisten harrasteliigoja ja sen voi tehdä 18 vuotta täyttäneelle pelaajalle.

• Erotuomarit: Mikäli olet ostanut pelipassin, niin erotuomaripassi on sinulle maksuton. Samoin mikäli olet ostanut erotuomaripassin, niin pelipassi on sinulle maksuton. Oikeus erotuomaripassiin tarkastetaan liitossa. Erotuomarivakuutus ei kata pelatessa sattuneita tapaturmia. Erotuomarivakuutus kattaa tuomaroinnissa ja tuomarin itsenäisissä tuomarointia tukevissa fyysisissä harjoituksissa sattuneet tapaturmat.

Pelipassiehdot

Etkö löytänyt etsimääsi?