Perhefutis-sivun hero-kuva

Lapsesi harrastuksen tukeminen

Vinkkejä lapsesi harrastuksen tukemiseen ja kannustamiseen.

Lapsesi harrastuksen tukeminen

Vinkkejä ja videoita mm. lapsen kannustamisesta, motivaation tukemisesta ja hyödyllisiä vinkkejä ravinnosta sekä kysymyksiä pohdittavaksi harrastavien lasten vanhemmille

Miksi lapsi harrastaa urheilua? Pelaako lapsi jalkapalloa päästäkseen turnauksiin? Entä voittaakseen pokaaleja tai mitaleja? Oppiakseen uusia asioita? Onko lapsi vain tottunut siihen? Asiassa ei ole vain yhtä oikeaa vastausta ja keskustelu lapsen sekä lapsen valmentajien kanssa auttaa. Lopputulos on parhaassa tapauksessa monen tekijän summa. Perheen yhteinen kiinnostus harrastusta kohtaan on avainasemassa ja auttaa harrastuksen matkan varrella.

Mikä motivoi vanhempia tukemaan lapsen harrastusta? Myös tähän yleiseen kysymykseen on vastauksia taatusti lähes yhtä monta, kuin vastaajiakin. Onko lapsen etu ja oma sisäinen motivaatio varmasti aina se, joka ajaa koko perheen toimintaa harrastuksen parissa eteenpäin? On lapsen motivaation, innostuksen ja mielenkiinnon ylläpitämisen kannalta tärkeää, että "pelisäännöt" omasta harrastuksestaan laatii nuori urheilija itse.

Motivointi ja kannustaminen

Kolme hyvää tapaa kannustaa lasta

Lapsen sisäisen motivaation vahvistaminen, osa 1 (treeneihin lähteminen)

Lapsen sisäisen motivaation vahvistaminen, osa 2 (treeneistä palaaminen)