UEFA Futsal B koulutuksen haku auki

Futsalkaudella 2022–2023 järjestettävän UEFA Futsal B -koulutuksen haku on auki. Kurssille voivat hakea myös ulkomailla valmentavat valmentajat. Koulutuksen virallisia kieliä ovat suomi ja englanti.

kuvituskuva futsal nuoretKuva: Tara Jaakkola

15.7.2022 klo 15:59

Pääosa luento-opetuksesta toteutetaan englanniksi. Pienryhmätyöskentelyssä ja laajemmissa kirjallisissa töissä käytössä on myös suomen kieli. Suomalaisten kouluttajien lisäksi koulutustehtävissä toimivat mm. Suomen miesten futsalmaajoukkueen entinen päävalmentaja Mićo Martić sekä nykyinen päävalmentaja Sergio Gargelli.

Hakukriteerit:

UEFA Futsal B -valmentajakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti Futsal C -valmentajakoulutuksen suorittaneille valmentajille. Koulutukseen voivat hakeutua myös valmentajauransa alkuvaiheessa olevat huippufutsalpelaajat, jotka ovat ennen UEFA Futsal B -koulutusta pelanneet seitsemän täyttä vuotta pääsarjatasolla FIFA:n tai UEFA:n jäsenliittojen kilpailuissa sekä suorittaneet vähintään Futisvalmentajan startti -koulutuksen (FVS).

Jaksot:

1. jakso: 29.9.-2.10.2022, Eerikkilä

2. jakso: seurajakso, työskentelyä itsenäisesti ja pienryhmissä

3. jakso: 2.-5.12.2022, Eerikkilä (jakson aikaikkuna, lopulliset lähipäivät tarkentuvat kurssilaisvalintojen jälkeen)

4. jakso: seurajakso, työskentelyä itsenäisesti ja pienryhmissä

5. jakso: 2.-5.2.2023, Eerikkilä (jakson aikaikkuna, lopulliset lähipäivät tarkentuvat kurssilaisvalintojen jälkeen)

Hinta: 2000 euroa (hinta sisältää opetuksen ja majoituksen täyshoidolla Eerikkilän urheiluopistolla lähijaksojen aikana)

Ulkomailta saapuvien valmentajien kurssihintaan saattaa tulla korotuksia mm. Suomessa järjestettävien valmennusosaamista arvioivien näyttökokeiden järjestelyjen vuoksi.

Haku: 10.8.2022 mennessä sähköpostitse osoitteeseen koulutus@palloliitto.fi.

Hakemuksesta tulee ilmetä hakijan nimi, yhteystiedot ja käydyt valmentajakoulutukset. Hakemuksen liitteenä tulee myös toimittaa koulutuksen maksusitoumus ja valmentaja-CV.

Lisätietoja UEFA Futsal B -koulutuksesta:

Futsalvalmentajakoulutusvastaava Kerkko Huhtanen

Sähköposti: kerkko.huhtanen(at)palloliitto.fi