U19-tytöt pelaa EM-karsintaottelunsa Helsingin Oulunkylässä

Suomen kaikki ottelut näkyvät suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavalta – lipunmyynnistä Mustapekka Areenalla pelattaviin otteluihin tiedotetaan myöhemmin. Pikkuhelmareiden joukkue julkaistaan lokakuun puolella.

Pikkuhelmarit kukisti Sveitsin kahdesti viime viikolla. Kenraaliharjoitus päättyi Suomen 3-1-voittoon.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

27.9.2023 klo 14:55

U19-tytöt (2005 ja myöhemmin syntyneet) toimii lokakuussa EM-karsintaturnauksen järjestäjämaana. Pikkuhelmarit pelaa A4-lohkossa Saksan, Norjan sekä Israelin kanssa – lohkon kolme parasta maata etenee EM-jatkokarsintoihin.

Suomi pelaa kaikki karsintaottelunsa Helsingin Oulunkylässä Mustapekka Areenalla. Päävalmentaja Arttu Pitkäkangas iloitsee siitä, että Pikkuhelmarit pääsee pelaamaan kolme tärkeää ottelua kotiyleisön edessä. Myös pelaajat ovat innoissaan tulevasta EM-karsintaturnauksesta.

– Koko joukkueemme toivoo, että saamme peleihimme mahdollisimman paljon suomalaisyleisöä. Olemme keskustelleet pelaajien kanssa siitä, kuinka voimme luoda maksimaalisen edun kotikarsinnoissa – kannattajat ovat yksi tärkeä elementti. Fanien tuki on ollut meille todella suuri voimavara, ja toivomme, että kannustusta riittää myös lokakuussa, Pitkäkangas sanoo.

Suomen otteluohjelma EM-karsintaturnauksessa:
Ke 25.10. 13:30 Norja – Suomi, Mustapekka Areena (Helsinki)
La 28.10. 13:30 Suomi – Israel, Mustapekka Areena (Helsinki)
Ti 31.10. 16:30 Suomi – Saksa, Mustapekka Areena (Helsinki)

Muiden otteluiden alkamisajoista ja pelipaikoista tiedotetaan myöhemmin. Kaikki lohkot löytyvät UEFA:n sivuilta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä