U19-pojat nimetty alueelliseen otteluun

Ottelu pelataan Töölön Pallokenttä 1:llä lauantaina 5. marraskuuta. Peli alkaa kello 13:00, ja katsomoon on vapaa pääsy.

Joonas Kekarainen tositoimissa Sveitsiä vastaan. Kuva viime syksyn U17-karsinnoista.Kuva: Ⓒ Tiina Pirilä /SPL

28.10.2022 klo 13:55

U19-pojat (2004 ja myöhemmin syntyneet) pelaa viikon päästä lauantaina alueellisen ottelun. Päävalmentaja Peter Lundbergin mukaan tapahtuma järjestetään, jotta pelaajille ei tule liian pitkää taukoa peleistä. Kakkosen jatkosarjojen päätöskierros pelattiin viime viikonloppuna, ja Minihuuhkajien ensimmäiseen EM-karsintapeliin on vielä kaksi ja puoli viikkoa aikaa.

– Haluamme tehdä kaiken mahdollisen sen eteen, että pelaajat ovat parhaimmillaan karsinnoissa. Osa pelaajista on lomaillut tämän viikon ajan, mutta suurin osa joukkueista jatkaa harjoittelua heti ensi viikolla. Pelaajille tekee varmasti hyvää lepäillä ja latailla akkuja, Lundberg toteaa.

– Ottelun päätavoitteena on se, että pojat pääsevät pelaamaan hyvätempoisen 90-minuuttisen. Kova intensiteetti on tärkeää, mutta haluamme toki, että pelissä näkyy pelaamisemme periaatteita.

Kroatiassa pelattavan EM-karsintaturnauksen kaksi parasta maata sekä paras lohkokolmonen etenevät keväällä 2023 pelattavaan EM-jatkokarsintaturnaukseen – Suomen otteluohjelma löytyy uutisen lopusta. Minihuuhkajien karsintaryhmä julkaistaan maanantaina 31. lokakuuta kello 16:00.

Pelaajat alueelliseen otteluun:
Arttu Lötjönen FC Jazz
Badreddine Bushara Ilves
Otto Lehtisalo FC Inter

U19-poikien ottelut EM-karsintaturnauksessa (Suomen aikaa):
ke 16.11. 12:00 Suomi – Israel, Karlovac (Branko Čavlović-Čavlek)
la 19.11. 13:00 Kroatia – Suomi, Zagreb (Sport Centre Rudes)
ti 22.11. 13:00 Färsaaret – Suomi, Karlovac (Branko Čavlović-Čavlek)

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä