U18-pojat voitti Unkarin – ja samalla Ruotsin turnauksen

Ruotsin Skenessä pelattu ottelu päättyi Minihuuhkajien 2–1-voittoon.

Kuvituskuva.Kuva: Jyri Sulander

7.6.2022 klo 21:01

Suomen maalit tekivät Dren Terrnava ja Otso Liimatta jo ensimmäisellä puoliajalla.

– Ensimmäinen puoliaika oli hyvä.  Ei mitenkään loistava, mutta minusta me olimme todella solideja, emmekä päästäneet vastustajaa monille tilanteille. Teimme ensimmäisen maalimme sivuvapaapotkusta takatolpalle. Altti (Hellemaa) antoi hyvän pallon ja Dren oli paikalla viimeistelemässä. Näiden erikoistilanteiden viimeistely on pelillemme hyvin tärkeää, analysoi U18-poikien päävalmentaja Peter Lundberg

Liimatan maali syntyi vastahyökkäyksestä.

– Otso sai Aleksi Tanniselta syötön päätyrajalta, ja viimeisteli hienosti. Oli tärkeää saada toinen maali ennen taukoa. Toinen puoliaika oli meiltä melko hyvä myös. Pystyimme kontrolloimaan peliä myös toisella puoliajalla, mutta pelin loppua kohti Unkari sai painetta ja pääsi kaventamaan tilanteeksi 1-2. Siispä ottelun lopussa meidän oli puolustettava varsin paljon. Teimme sen kuitenkin onnistuneesti ja voitimme tämän Ruotsin turnauksen, Lundberg iloitsee.

Päävalmentaja näkee, että tästä tuloksesta on hyvä jatkaa eteenpäin.

– Näytimme joukkueelta, joka tietää, mitä se on tekemässä kentällä. Teemme hyviä maaleja ja meidän prässipelimmekin toimii.

Lundbergin U18-maajoukkueen pelit jatkuvat Baltic Cupissa jo parin päivän päästä. Sinne lähetetään nyt kokonaan uusittu ryhmä pelaajia. Ikäluokan päätavoite siintää marraskuussa Kroatiassa pelattavissa U19-poikien EM-karsinnoissa.

Unkari – Suomi 1–2 (0–2)
9’ Dren Terrnava 0–1
44’ Otso Liimatta 0–2
75’ Gábor Jurek 1–2