U18-pojat komeaan voittoon Sveitsistä

David Ezeh osui kahdesti ja Otto Ruoppi kerran, kun Minihuuhkajat aloitti Kroatian turnauksen 3–0-voitolla.

Suomen avaus Sveitsiä vastaan.

22.3.2024 klo 19:37

U18-poikien (2006 ja myöhemmin syntyneet) vuoden ensimmäinen maaottelu päättyi upeaan 3–0-voittoon Sveitsistä. Kroatian turnauksen ottelu pelattiin Rijekassa tänään perjantaina – Suomi johti avausjakson jälkeen yhdellä maalilla ja viimeisteli toisella puolikkaalla pari lisäosumaa. Ottelun tallenne löytyy Palloliiton YouTube-kanavalta.

– Kokonaisuus oli meiltä todella hyvä. Opimme pelin aika paljon ja paransimme useassa sellaisessa asiassa, joissa meillä on ollut kehitettävää. Alku oli meille hieman hankala, mutta selvisimme ilman takaiskuja, ja pääsimme hiljalleen paremmin mukaan peliin. Meillä oli sekä haastavia että hyviä hetkiä, mutta pääsimme tauolle johdossa – David Ezeh teki aivan loppuhetkillä maalin Otto Ruopin syötöstä, päävalmentaja Peter Lundberg avasi.

– Toinen jakso alkoi osaltamme loistavasti, kun Ezeh teki välittömästi 2–0-maalin. Toinen puoliaika oli mielestäni täysin meidän kontrollissamme. Meillä oli totuttelemista nurmen kanssa, mutta pojat sopeutuivat alustaan ottelun edetessä. Ruoppi teki vielä kolmannen maalimme – ansaitsimme voiton ehdottomasti. Olen todella iloinen voitosta ja nollapelistä.

Suomi pelaa Rijekan Stadium Krimejalla myös sunnuntaina, kun vastaan asettuu turnausisäntä Kroatia. Kroatia sai viikolle niin ikään voitokkaan alun – Saudi-Arabia kaatui lukemin 3–0. Kello 13.45 alkavasta ottelusta ei ole luvassa livelähetystä, mutta pelin tallenne pyritään lataamaan Palloliiton YouTube-kanavalle mahdollisimman nopeasti.

– Edessä on kenties vielä kovempi haaste kuin tänään. Meidän täytyy palautua tästä ottelusta mahdollisimman hyvin. Tulemme tekemään muutoksia, ja moni pelaaja tulee samaan näyttöpaikan. Yritämme ottaa tämän päivän ottelusta kaiken opin mukaan – meidän täytyy pystyä vähintään yhtä hyvään suoritukseen myös sunnuntaina.

Ottelun tilastot löytyvät Palloliiton Tulospalvelusta.