U17-tytöt nimetty Norja-tuplamaaotteluun

Kumpikin maaottelu näkyy suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavan välityksellä. Eerikkilän jalkapallohalliin on vapaa pääsy.

Elsa Rinta-Kokko pelasi joulukuun molemmissa Italia-otteluissa.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

9.1.2024 klo 13:55

U17-tytöt (2007 ja myöhemmin syntyneet) aloittaa maajoukkuevuotensa Eerikkilässä tammikuussa, kun Suomi kohtaa Norjan tuplamaaottelussa. Ensimmäinen ottelu pelataan 23. ja toinen 25. tammikuuta – maaottelut ovat joukkueelle viimeiset ennen helmikuun EM-jatkokarsintoja.

– On siistiä lähteä jatkamaan projektia heti tammikuussa. Meillä on takana erinomainen vuosi, ja vaikka vuosi päättyi vähän heikommin Italia-tappioihin, olemme valmiita vuoden 2024 haasteisiin, päävalmentaja Akan Okomoh sanoo.

– Meillä on ikäluokassa muutamia loukkaantumisia, mutta runko on tuttu, ja saamme vahvan joukkueen kasaan. Pelaajamme ovat pelanneet viime vuoden aikana kovia maaotteluita, kehittyneet seuroissa ja osoittaneet pärjäävänsä parhaana päivänä kansainvälisessä vauhdissa. Saamme tulevalla leirillä useamman harjoituksen aikaa kehittää pelaamistamme ja viilaamme periaatteitamme kohti karsintoja. Käytämme ajan hyväksi myös kentän ulkopuolella ja vahvistamme joukkueen erinomaista yhteishenkeä.

Pikkuhelmareiden oli alun perin määrä osallistua tammikuussa Portugalin turnaukseen. Suunnitelmiin tuli muutos EM-jatkokarsintojen lohkoarvontojen jälkeen, kun Suomi arvottiin samaan lohkoon Portugalin, Islannin sekä Kosovon kanssa. Portugalissa pelattavien jatkokarsintojen lohkovoittaja etenee Ruotsissa toukokuussa pelattavaan EM-lopputurnaukseen.

– Olisimme pelanneet turnauksessa Portugalin lisäksi Islantia ja Etelä-Koreaa vastaan. Kun sekä Portugali että Islanti arvottiin meidän karsintalohkoomme, oli meidän pakko keksiä uusia suunnitelmia. Onnistuimme järjestetämään Norja-matsit lyhyellä varoitusajalla, joten saamme kaksi todella kovaa maaottelua, Okomoh toteaa.

– Pääsemme myös viettämään kuusi päivää yhdessä, mikä on todella tärkeää karsintojen alla. On hienoa päästä jälleen pelaamaan maaotteluita kotona, ja toivomme, että yleisö löytää paikalle Eerikkilään kannustamaan joukkuettamme.

Suomen ottelut:
Ti 23.1. klo 17:00 Suomi – Norja, Eerikkilä-halli
To 25.1. klo 13:00 Suomi – Norja, Eerikkilä-halli

Suomen joukkue (aiemmat seurat Suomessa):
Ella-Maria Ervasti (mv), FC Honka (HFA, FC Espoo, LePa)
Viivi Pietilä (mv), FC Honka (PEP, FC Espoo)
Noora Karvonen, Valtti (FC Kontu)
Bella Aalto, HJK (HPS, MPS, PuiU)
Reeta Pirilä, ONS (Oulun HarrasteFutis, Oulu Blue Cats, Tervarit Juniorit)
Hikaru Viherlaakso, TPS (Turun Weikot, TuNL)
Elsa Rinta-Kokko, FC Espoo (HFA, LePa)
Venla Koota, HJK (EPS)
Melisa Arifi, PK-35 Vantaa (EBK)
Rebecca Viljamaa, HJK (KäPa)
Niiki Juttula, ONS (KajHa, FC Wimma, Suomussalmen Palloseura)
Aada Mäkelä, HJK
Cecilia Jäntti, FC KTP (FC Peltirumpu, MyPa, Sudet)
Olivia Ulenius, Åland United (IFK Mariehamn)
Olivia Reis, HJK (EBK, NuPS)
Veera Jääskä, FC Honka (JäPS)
Laura Oksanen, HJK (TiPS)
Anike Wusu, JyPK
Jelena Todoshchenko, FC Honka (EPS, HooGee, FC Kirkkonummi, EsPa, AC Kirkkonummi, FC Espoo)
Emilia Wegelius, FC Honka (Valtti, PPJ) (nimetty 15.1.)

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä