U17-tytöt avaa PM-turnauksen torstaina

Suomi kohtaa PM-turnauksen avausottelussaan Norjan torstaina 6.7. kello 19.00 Suomen aikaa. Ottelu striimataan suorana Palloliiton Youtube-kanavalla.

U17-tytöt juhlivat UEFA Development -turnauksen voittoa toukokuussa.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

5.7.2023 klo 17:39

U17-tytöt (2007 ja myöhemmin syntyneet) matkusti tiistaina Ruotsiin, jossa Suomi osallistuu avoimeen PM-turnaukseen. Suomen ja Ruotsin lisäksi turnaukseen osallistuvat Norja, Tanska, Englanti, Hollanti, Färsaaret ja Islanti.

– Eilen oli pitkä ja raskas matkustuspäivä. Saimme kuitenkin harjoiteltua, ja kävimme puolustuspelin asioita läpi. Vaikka päivä oli raskas, pelaajat vetivät treenin todella hyvin. Kaikki ovat virtaa ja intoa täynnä sekä kunnossa. Tänään aamupäivällä kävimme treeneissä hyökkäyspelaamistamme läpi. Leirin aloitus on ollut onnistunut ja joukkueessa on hyvä meininki, päävalmentaja Akan Okomoh kertoi keskiviikkona.

Pikkuhelmarit hakee turnauksessa jatkoa toukokuun voitokkaalle UEFA Development -turnaukselle, jossa Suomi otti turnausvoiton puhtaalla pelillä kaadettuaan Turkin, Espanjan ja Belgian.

– Haluamme jatkoa sille. Se oli upea tapahtuma ja pääsimme tavoitteisiimme. Myös tuloksellisesti oli hienoa, että pystyimme voittamaan kovia jalkapallomaita ja se antaa uskoa jokaiseen maaotteluun tästä eteenpäin. Siitä haluamme jatkaa, mutta emme voi lähteä näihin peleihin ylimielisesti. Norja on loistava ja hyvin organisoitu joukkue ja meidän pitää pelata laadukas ottelu, jotta saamme kolme pistettä, Okomoh kommentoi.

Suomi kohtaa turnauksen avausottelussaan Sundsvallissa Norjan torstaina 6.7. kello 19.00 Suomen aikaa. Myös Norja tulee PM-turnaukseen hyvien tuloksien saattelemana – joukkue voitti toukokuussa Ruotsin lukemin 6–1.

– Norja taitava joukkue, joka hyökkää todella nopeasti. Varsinkin yläkolmikosta löytyy paljon vaarallisuutta. He pyrkivät etenemään nopeasti boksiin lähtökohtaisesti keskitysten kautta. Lisäksi he iskevät vastaan riistojensa jälkeen nopeasti. Meidän kenttätasapainomme tulee olla hyvä, jotta pystymme tyrehdyttämään vastahyökkäykset ja boksin puolustamisemme ottelussa on isossa arvossa, päävalmentaja sanoo.

Norja-ottelu striimataan suorana Palloliiton Youtube-kanavalla, mutta paikalliset verkkoyhteydet voivat vaikuttaa striimin laatuun.

Suomen ottelut (Suomen aikaa):
To 6.7. klo 19:00 Norja – Suomi, Kubikenborgs IP (Sundsvall)
Su 9.7. klo 14:00 *
Ke 12.7. *

*Kahden viimeisen ottelun vastustajat, alkamisajat ja pelipaikat selviävät Norja-ottelun jälkeen.