U15-poikien Slovakian turnaus alkoi tappiolla

Puola kaatoi Minihuuhkajat selvästi 5–2. Dunajská Stredassa pelatun ottelun tallenne ladataan Palloliiton YouTube-kanavalle mahdollisimman pian.

Suomen avaus Puolaa vastaan.

6.5.2024 klo 15:26

U15-pojat (2009 ja myöhemmin syntyneet) kärsi tappion Slovakian turnauksen avauskamppailussaan, kun Puola oli vahvempi lukemin 5–2. Puola johti avausjakson päätteeksi 4–1 – Minihuuhkajat nousi kahden maalin päähän toisen puoliajan alussa, mutta kiri ei lopulta riittänyt. Suomen molemmista osumista vastasi Jay De Nascimento.

– Puola oli juuri niin vahva, kuin osasimme odottaa. Saimme alussa pientä painetta, mutta he siirtyivät johtoon rangaistuspotkusta jo kahdeksannella minuutilla. Palloja tuli selän taakse, kuten ennakoimme. He miehittivät puolustuslinjamme edustan hyvin ja tekivät avausjaksolla kolme lisäosumaa. Ensimmäinen jakso oli meille hyvin vaikea, päävalmentaja Kai Nyyssönen totesi.

– Meillä oli hyvä paikka toiseen maaliin avausjakson lopussa, ja teimme sen heti toisen puolikkaan alkuun. Puola kuitenkin teki 5–2-maalin heti muutamaa minuuttia myöhemmin. Olimme toisella puoliajalla paremmin mukana pelissä, mutta emme päässeet parhaalle tasollemme. Pääsimme etenemään vastustajan boksiin – viimeisiin ratkaisuihin jäi kuitenkin parannettavaa, Nyyssönen jatkoi.

– Valmiutemme kamppailla ja pysyä mukana intensiteetissä ei ollut riittävällä tasolla. Menetimme pallon toistuvasti liian nopeasti ja helposti. Pojat tsemppasivat kovaa, mutta se ei riittänyt. Täytyy kuitenkin muistaa, että vastus oli todella kova – Puola oli yksinkertaisesti parempi joukkue kaikilla mittareilla.

Suomi pelaa seuraavan ottelunsa heti huomenna. Vastaan asettuu turnausisäntä Slovakia, joka kohtaa Unkarin myöhemmin maanantaina.

– Lähdemme huomiseen peliin täysin uudella avauskokoonpanolla, mikä oli joukkueen tiedossa jo ennen Puola-ottelua. On tärkeää, että mahdollisimman moni pelaajistamme saa kokemuksen siitä, millainen vaatimustaso näissä peleissä on. Haluamme totta kai hyviä tuloksia, mutta tärkeintä on se, että pelaajamme kehittyvät, Nyyssönen sanoi.

– Päästimme tänään viisi maalia ja maksoimme isoa hintaa virheistämme. Huomenna meidän täytyy onnistua boksipuolustamisessa huomattavasti paremmin. Korostamme pelaajille, että Slovakia-ottelu on jälleen hyvä paikka näyttää omaa osaamistaan – toivon, että kaikki pystyvät heittäytymään peliin täysillä ja saamaan itsestään kaiken irti.

Suomen ottelut (Suomen aikaa):
Ti 7.5. klo 17.00 Slovakia – Suomi, NTC Senec Stadium (Senec)
To 9.5. klo 12.00 Suomi – Unkari, MOL Academy (Dunajská Streda)

Slovakia-ottelu näkyy suorana futbalnet.tv:n YouTube-kanavalla. Puola-ottelun tilastot päivitetään myöhemmin Palloliiton Tulospalveluun.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä