Työllistä nuori urheiluseuraanne kesätyösetelin avulla

Liikunnan aluejärjestöt ovat hakeneet opetus- ja kulttuuriministeriöltä seuroille edelleen jaettavaa nuorten kesätyöllistämisen tukea. Nuorten työllistämisellä lisätään lasten ja nuorten harrastus- ja kesätoimintaa seuroissa.

Nuorten työllistämisellä lisätään lasten ja nuorten harrastus- ja kesätoimintaa seuroissa.Kuva: Ⓒ SPL/Juha Tamminen /Juha Tamminen

14.4.2022 klo 11:01

Kesätyösetelituki on tarkoitettu 15–29-vuotiaan nuoren palkkaamiseen urheiluseuraan kahden viikon ajaksi aikavälillä 1.5.–30.9.2022. Tuki on suuruudeltaan 700 euroa/nuori.

Avustusta voidaan käyttää ainoastaan palkattavien työntekijöiden palkoista tai palkkioista aiheutuviin kuluihin. Seura voi hakea yhtä tai useampaa työllistämisseteliä, mutta yksi nuori voi käyttää vain yhden setelin. Kahden viikon työaika voidaan pilkkoa pidemmällekin ajalle, jos työpäiviä tulee esimerkiksi vain kerran viikossa.

Hakuajat vaihtelevat aluejärjestöstä riippuen. Lisätietoja nuorten kesätyöllistämistuesta saat oman alueesi liikunnan aluejärjestön nettisivuilta:

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä