Suomi pelasi mallikkaasti FIFAe Nations Seriesin ensimmäisenä päivänä

"Pingviinit" ottivat ensimmäiseltä pelipäivältä kaksi voittoa ja kaksi tasapeliä.

FIFAe torstain tulokset

18.5.2023 klo 22:46

Suomi aloitti e-jalkapallon MM-karsintojen ensimmäisen pelipäivän mallikkaasti D-lohkossa. Torstain neljä ottelua sujuivat ilman tappioita, kun Suomi pelasi 1-1 tasapelin sekä Englantia että Ruotsia vastaan ja otti voitot Sveitsistä ja Romaniasta.

"Pingviinit" lähtivät FIFAe Nations Seriesin playoff-vaiheeseen hyvin valmistautuneena, mikä näkyi serverillä myös tuloksissa. Suomen pelaajakolmikko Anton "Anzinho" Korvenaho, Jesse "Kossu72" Kosamo ja Jeremias "Jerkos" Kosamo eivät hävinneet otteluakaan, joten Suomi on avauspäivän jälkeen lohkon jaetulla piikkipaikalla yhdessä Englannin kanssa.

FeNS playoffs lohkotilanne 18.5.

Päivän ensimmäisessä ottelussa Suomi kohtasi Englannin. Suomen parina aloitti veljeskaksikko Jesse & Jeremias Kosamo. Veljekset aloittivat ottelun terävästi ja Suomi siirtyikin alussa 1-0 -johtoon. Englanti kuitenkin pääsi tasoittamaan melko nopeasti. Vaikka Suomi kontrolloi ottelua, niin lisäosumia ei nähty, ja näin pisteet jaettiin 1-1 -lukemin.

Toiseen otteluun Sveitsiä vastaan ei tehty muutoksia kokoonpanoon. Suomi näytti marssivan ottelussa helppoon voittoon, kun se siirtyi 0-2 -johtoon. Sveitsi iski kuitenkin toisella puoliajalla kaksi salamamaalia ja tasoitti ottelun lukemiin 2-2. Suomi ei tästä säikähtänyt vaan viimeisteli upean kierteisin vedon takayläkulmaan. Lopussa Sveitsillä oli vielä omat paikkansa, mutta Kosamoiden puolustus kesti ja Suomi nappasi tärkeän avausvoiton maalein 3-2.

Myös kolmanteen otteluun Romaniaa vastaan lähdettiin samalla duolla. Ensimmäinen puoliaika oli tarkkaa pelaamista puolin ja toisin, molempien tehdessä yhdet maalit. Toisella puoliajalla Suomi käänsi ottelun väkisin itselleen, kun kulttiasemaan noussut 'super sub' Weghorst iski kaksi maalia. Näin ollen Suomi otti päivän toisen voiton kaataen Romanian 3-1.

Päivän viimeisessä ottelussa vastaan asettui maailman rankingin #3 eli Ruotsi. Suomen valmennusjohto luotti samoihin pelaajiin eikä lähtenyt vaihtamaan Korvenahoa sisään kahden voitetun ottelun jälkeen. Ruotsi oli ottelussa odotetun hyvä, pelaten todella tyylikkäästi ja kurinalaisesti. Ensimmäisen puoliajan jälkeen ottelu oli Ruotsille 1-0. Toisen puoliajan lopussa Suomi nosti prässiään ja pääsi paremmin pallonhallintaan. Noin viisi minuuttia ennen varsinaisen peliajan päättymistä Suomi sai hieman onnekkaan pompun jälkeen vetopaikan boksin sisältä eikä jättänyt käyttämättä tilaisuutta. Peli päättyi näihin 1-1 -lukemiin ja Suomi jatkaa perjantaihin tappioitta.

Huomenna perjantaina pelataan alkulohkon toiset ottelut:

FeNS perjantain otteluohjelma

Lähetys otteluista alkaa klo 18:00 ja FIFAe Nations Series Playoffs -otteluita pääset seuraamaan tuttuun tapaan joko Palloliiton YouTube-kanavalta tai ENCE:n Twitch-kanavalta. Ottelut selostaa Joni "JP" Partiainen ja asiantuntijana toimii Erno "Egoapina" Parkkonen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä