Suomen Cupin ja Ruudun ekstraotteluäänestys on ratkennut – voittajaksi kiri ottelu HaPK Edustus – FC LaPa!

Palloliitto ja Sanoma järjestivät 29.3.-1.4. äänestyksen, jossa kannattajat saivat äänestää yhden lisäottelun näytettäväksi Ruutu+ -palvelussa. Äänestyksestä muodostui eeppinen kaksinkamppailu otteluiden HaPK Edustus – FC LaPa ja LAUTP – SC Riverball välillä.

Suomen Cup -pokaali

7.4.2022 klo 13:27

Äänestys 3. ottelukierroksen extraottelusta käynnistyi tiistaina 29.3. ryminällä. Jo ensimmäisen kolmen tunnin aikana ääniä oli annettu yli tuhat kappaletta. Vaikka ääniä tiputteli tasaisesti kaikille otteluille, kärkikaksikko alkoi nopeasti erottua muista. Kamppailu voitosta käytiin otteluiden HaPK Edustus – FC LaPa ja LAUTP – SC Riverball välillä.

Lopulta ääniä annettiin yhteensä 8604 kappaletta. LAUTP – SC Riverball -ottelu piti kärkipaikkaa vielä illan pimetessä, mutta viimeisen kolmen äänestystunnin aikana HaPK Edustuksen ja FC LaPan fanit heräsivät ja laittoivat käyntiin loppukirivaihteen. Ottelu kiri kärkipaikalle ja voittoon viime hetkillä. Näin ottelu HaPK Edustus – FC LaPa on nähtävissä kotisohvilla Ruutu+-palvelun välityksellä!

Yksikään ottelu ei jäänyt ilman ääniä äänestyksessä. Yli 200 ääntä keräsi seitsemän ottelua.

1. HaPK Edustus – FC LaPa: 1809 ääntä
2. LAUTP – SC Riverball: 1720 ääntä
3. JaPS/M35 – JJK Jyväskylä: 1171 ääntä
4. PeKa – KajHa: 469 ääntä
5. Toukolan Teräs – TiPS: 313 ääntä
6. Voittaja LoPa–JyTy – TPK: 274 ääntä
7. KaPa – KJP: 208 ääntä

YLLÄTYSTEN AIKA EI OLE OHI

Kärkikaksikon kamppailu voitosta oli eeppinen. Kummankin ottelun seurat tekivät hartiavoimin töitä oman ottelunsa mainostamiseen ja markkinointiin. Työ ei jäänyt huomaamatta Palloliiton ja Sanoman toimistoilla.

– Olemme iloisia HaPK:n ja FC LaPa:n puolesta. He tekivät kovasti töitä ottelunsa näkyvyyden eteen. Yli 1700 kannattajaa kuitenkin ilmaisi halunsa nähdä myös LAUTP ja SC Riverball Ruudussa. Emmehän me voi tätä ohittaa, Palloliiton kehityspäällikkö Tomi Leivo-Jokimäki vihjaa.

– Haluan kiittää kaikkia äänestäjiä. Äänestys oli niin huikea, että molempien kärkiotteluiden fanit olisivat todella ansainneet voittaa. Molemmat ottelut ansaitsevat tulla nähdyksi. Molempien suoritus oli niin loistava ja molempien otteluiden fanit osoittivat aivan käsittämätöntä yhteisöllisyyttä. Tästä Suomen Cupissa on kyse, Leivo-Jokimäki jatkaa.

Pienen pohdinnan jälkeen Palloliitto ja Sanoma päättivät, että molemmat ottelut tullaan näyttämään Ruutu+ -palvelussa. Näin kummankin ottelun joukkueet, kannattajat ja toimijat saavat palkinnon siitä upeasta työstä mitä ovat kilpailun eteen tehneet.

Ruutu+ -palvelussa nähdään siis ekstrana Suomen Cupin kolmannen kierroksen ottelut HaPK Edustus – FC LaPa sekä LAUTP – SC Riverball.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä