Stanislav Efimov äänestettiin Miesten Ykkösen kuukauden pelaajaksi

EIF:n tähtipelaaja heilutti tahtipuikkoa, kun tammisaarelaiset voittivat elokuun kaikki neljä otteluaan.

Efimov on pelannut Ykkösessä 70 ottelua ja viimeistellyt niissä komeat 20 osumaa.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

6.9.2023 klo 13:55

Ykkösen pelaajat ovat äänestäneet EIF:n Stanislav Efimovin Ykkösen elokuun pelaajaksi. Kolmatta kauttaan tammisaarelaisseurassa pelaava Efimov, 30, on ollut tänäkin vuonna EIF:n runkopelaajia – mies on pelannut toistaiseksi kaikissa runkosarjan otteluissa.

– Tuntuu todella hyvältä, kun muut pelaajat äänestivät minua. Se on minulle iso asia, että muut pelaajat antoivat tunnustusta esityksistäni. Haluan kiittää joukkuekavereitani – on helpompi pelata hyvin, kun pelaajat ympärilläsi pelaavat hyvin. Kiitos palkinnosta kuuluu koko joukkueellemme, Efimov sanoo.

EIF:n elokuu alkoi niukalla 2–1-kotivoitolla KäPa:sta. Seuraavalla kierroksella kaatui HIFK – Efimov viimeisteli 2–0-vierasvoiton avausosuman ja syötti Abdoulaye Kanten maalin. Efimovin upea maali äänestettiin Ykkösen somekanavissa kierroksen komeimmaksi.

Efimovin maalivire jatkui muutamaa päivää myöhemmin, kun taituri osui 2–0-vierasvoitossa JJK:ta vastaan. Elokuun kolmannen maalinsa Efimov tyylitteli viime viikonloppuna – rangaistuspotkusta syntynyt osuma jäi 2–1-lukemiin päättyneen MP-ottelun voittomaaliksi. EIF ja Gnistan ovat runkosarjan päätteeksi Ykkösen piikkipaikalla täysin rinta rinnan, sillä molemmilla on sama pistemäärä sekä maalisuhde.

– Joukkueessamme on positiivinen dynamiikka, ja koko seuran ilmapiiri on tällä hetkellä loistava. Valmistaudumme todella huolellisesti jokaiseen peliin ja valmentajamme luovat hyvät ottelusuunnitelmat. Se on näkynyt kentällä ja tuloksissa.

EIF:n yleisömäärät ovat olleet tällä kaudella roimassa nousussa, ja Tammisaaren keskuskenttä täyttynee mukavasti myös kauden ratkaisuotteluissa. Efimoville on tullut selväksi, että nousu Veikkausliigaan olisi paikallisille todella suuri asia.

– Tiedän, että kannattajamme unelmoivat noususta, mutta me keskitymme vain seuraavaan otteluumme. Emme mieti mitään muuta. Kausi on sujunut osaltamme hyvin, mutta se on vielä kesken. Ratkaisuottelut määrittävät sen, onko kautemme onnistunut.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä