Seuraparlamentti valitsi puheenjohtajaksi Jaana Järvenpään ja vahvisti tilinpäätöksen

Seuraparlamentin kevätkokous järjestettiin Porissa perjantaina 5. toukokuuta.

Seuraparlamentti valitsi puheenjohtajaksi Jaana Järvenpään ja varapuheenjohtajaksi Samuel Bromanin.

6.5.2023 klo 21:38

Kokous käynnistyi Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahden tervehdyksellä seurojen edustajille.

Markku Lehtola ja Kaija Salopuro nimettiin Palloliiton kunniajäseniksi.*

Jaana Järvenpää (Apassit) valittiin Seuraparlamentin puheenjohtajaksi kevään 2024 Seurojen kokoukseen saakka. Varapuheenjohtajaksi valittiin Samuel Broman (IFK Vasa).

Seuraparlamentti vahvisti Palloliiton vuoden 2022 tilinpäätöksen sekä vuosikertomuksen. Palloliiton tuotot 2022 olivat 36,87 M€ ja kulut 37,99 M€ eli tulos oli suunnitellusti 1,13 M€ alijäämäinen.

Seuraparlamentti päätti, että liittymismaksut ja pelipassi- ja rekisteröintimaksut 2024 pysyvät vuoden 2023 tasolla.

Kokouksessa käytiin keskustelua seurojen ja eri lajien välisen yhteistyön mahdollisuuksista sekä keinoista pelaajien pitovoiman parantamiseksi. Lisäksi aktiivista keskustelua syntyi seuroja askarruttavista kilpailutoiminnan säännöistä ja käytänteistä kuten pelien rytmityksestä ja viikonloppupelaamisesta.

Seuraparlamentti valitaan seurojen kokouksessa äänestyksellä. Seuraparlamentti päättää muun muassa toiminta- ja taloussuunnitelmasta ja hallituksen jäsenistä.

Vaikuttaminen Seurojen Palloliitossa >>

Tallenne kokouksesta Palloliiton YouTube-kanavalla >>

*Kunniajäseneksi voidaan kutsua henkilö, joka merkittävällä tavalla on ansioitunut liiton toiminnassa ja/tai liiton lajien parissa. Myös ulkomaan kansalainen, joka on erittäin merkittävällä tavalla avustanut liittoa ulkomaisten suhteitten kehittämisessä, voidaan kutsua liiton kunniajäseneksi. Elossa olevien kotimaisten kunniajäsenten määrä ei saa ylittää kahtatoista (12). Lehtola ja Salopuro ovat järjestyksessään seitsemäs ja kahdeksas kunniajäsen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä