Seuraparlamentti hyväksyi toiminta- ja taloussuunnitelman 2024 - Palloliiton hallitukseen muutoksia

Seuraparlamentti kokoontui sääntömääräiseen syyskokoukseensa Hämeenlinnassa perjantaina 24.11. Lauantaina vuorossa on Seuraparlamentin strategiatyöskentely.

Palloliiton hallitukseen valittiin Mervi Katainen, Joakim Strand ja Juha Luusua.

25.11.2023 klo 11:18

Perjantai käynnistyi hallitusehdokkaiden puheenvuoroilla. Syyskokouksen alussa kuultiin tervehdykset Hämeenlinnan kaupunginjohtaja Olli-Poika Parviaiselta sekä Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahdelta.

Pääsihteeri Marco Casagrande ja Palloliiton asiantuntijat esittelivät Palloliiton talous- ja toimintasuunnitelman vuodelle 2024. Seuraparlamentti vahvisti keskustelun jälkeen toiminta- ja taloussuunnitelman. Palloliiton budjetoidut tuotot vuodelle 2024 ovat noin 34,2 miljoonaa euroa ja budjetoidut kulut noin 35,7 miljoonaa euroa.

Seuraparlamentti äänesti kokouksessa kolmesta Palloliiton hallituksen jäsenestä. Erovuorossa olivat Mariet Louhento, Kimmo J. Lipponen ja Juha Luusua. Louhento ja Lipponen olivat ilmoittaneet, etteivät ole käytettävissä jatkokaudelle.

Hallitukseen oli ehdolla ilahduttavan laaja ja osaava joukko ehdokkaita: Kirsi Haltia, Mervi Katainen, Johanna Kurikka, Juha Luusua, Juha Malinen, Risto Murto, Risto Oksanen, Juha Pylkkö, Maija Saari ja Joakim Strand. Hallitusvaalia edelsi aktiivinen seuraparlamentin keskustelu.

Seuraparlamentti äänesti hallitukseen seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Mervi Kataisen, Juha Luusuan ja Joakim Strandin. Luusua ja Strand tulivat valituksi suoraan äänestyksessä, mutta samalla äänimäärällä kolmannelle sijalle sijoittuneiden Mervi Kataisen ja Maija Saaren valinta ratkottiin arvalla. Palloliiton hallitus >>

Kokouksessa hyväksyttiin myös esityksen mukaiset rangaistusmääräykset 2024.

Lauantaina vuorossa on Seuraparlamentin työstö suomalaisen jalkapallon ja futsalin strategian 2025-2028 edistämiseksi.

Tallenne perjantain kokouksesta Palloliiton Youtube-kanavalla >>

Etkö löytänyt etsimääsi?